AĞAÇTAN UMUTLAR / HOPES FROM THE TREE
2023 / 76 ’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Haydar Demirtaş
Senaryo/Screenplay: Haydar Demirtaş
Müzik / Music : Mesut Yücel, Hamed Habibpou
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Haydar Demirtaş, Mahmouand Pour
Kurgu / Editing : Haydar Demirtaş
Oyuncular /Cast : Hosyar Ali Hasan, Hossein Mohammadi
Yapımcı / Producer : Haydar Demirtaş
Yapım / Production: Ajans Ba
Özet/ Summary
Hoşyar Ali Hasan, Kuzey Irak’taki Kürt şehri Halepçe’de doğup büyüdü. 1980-88 yılları arasında süren Irak-İran Savaşı sırasında İran sınırına milyonlarca mayın döşendi. Hoşyar Ali mayın temizlerken iki bacağını kaybediyor ama her gün mayın toplamaya devam ediyor. Hoşyar Ali 28 yılda 2 milyon 600 bin mayın topladı.
Hüseyin Amca İran’ın Merivan şehrinde yaşıyor. Hüseyin ailesini geçindirmek için yıllardır İran ve Irak sınırında kaçakçılık yapıyor. Ancak yaşadığı bir olay nedeniyle kaçakçılığı bırakıp bir atölye açarak madende ayağını kaybedenlere protez ayak yapmaya başladı. Halen her iki ülkenin uzak diyarlarından Hüseyin Amca’ya pek çok kişi gelip protez ayak yaptırıyor. Hüseyin Amca’nın müşterileri, plastik ve modern teknolojiyle üretilen protez ayaklar yerine, basit aletlerle oyduğu ahşaptan yapılan protez ayakları tercih ediyor.
Hosyar Ali Hasan was born and raised in the Kurdish city of Halabja in Northern Iraq. During the Iraq-Iran War, which lasted between 1980-88, millions of mines were laid on the Iranian border. Hosyar Ali loses both legs while clearing mines, but he continues to collect mines every day. Hosyar Ali collected 2,600,000 mines in 28 years.
Uncle Hussein lives in Merivan, Iran. Hussein has been smuggling for years on the border of Iran and Iraq to support his family. However, due to an incident he experienced, he quit smuggling and opened a workshop and started making prosthetic feet for those who lost their feet in the mine. Many people still come to Uncle Hüseyin from distant lands of both countries and have prosthetic feet made for him. Huseyin Uncle’s customers prefer prosthetic feet made of wood, which he carved with simple tools, instead of prosthetic feet made of plastic and modern technology.
Yönetmen / Director
Senarist ve Yönetmen Haydar Demirtaş, 1984 yılında Mardin’de dünyaya geldi, ilk ve orta eğitimini burada tamamladı. Mardin Gençlik ve Kültür Evi’nde BBC tarafından açılan sinema atölyesi ve İstanbul Kültür Üniversite’nin Mardin’de düzenlediği sinema workshop’larına katılarak sinemayla ilgilenmeye başladı. İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi İletişim Bölümünü burslu okudu. İlk kısa filmi Gezici Nalbant ve babasını anlattığı belgeseli Babam Tarih Yapıyor ile çeşitli ödüller aldı. 2013 yılında çekmiş olduğu Misafir adlı belgeseli başta Cannes Short Film Corner olmak üzere birçok ulusal ve uluslararası film festivallerine davet edildi, ödüller aldı. 2018 yılında çektiği ve hala uluslararası festivallerde yarışmakta olan belgeseli Ayak İzi ile, 10’un üzerinde ödül aldı. Halen Mardin’de kurucusu olduğu Ajans Ba şirketi ile tanıtım filmleri, TRT için belgeseller, reklam filmleri çekimleri yapmakta, sinema atölyeleri düzenlemektedir.
Scriptwriter and Director Haydar Demirtaş was born in Mardin in 1984, where he completed his primary and secondary education. He attended cinema workshops opened by BBC in Mardin Youth and Culture House and cinema workshops organized by Istanbul Kültür University. He studied at the Communications department in the Facultyof Art and Design at Istanbul Kültür University. He received several awards for his first short film Gezici Nalbant (Nalbanton Wheels) and his documentary Babam Tarih Yapıyor (My Father Making History). His documentary Misafir (The Guest)which he shot in 2013, was invited to many national and international film festivals including Cannes Short FilmCorner and received many awards. His latest documentary
Ayak İzi (Footstep) 2018, won more then 10 awards and still continues competing in international festivals. He is a co-founder of Ajans Ba in Mardin, organises film workshops and shoots advertorials, documentaries and promotional films.
BİZİM İSMAİL / OUR ISMAIL
2024 / 77’ 48’’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Fatin Kanat, Önder İnce
Senaryo/Screenplay: Fatin Kanat, Önder İnce
Müzik / Music : Vedat Yıldırım (Kardeş Türküler)
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Bora Balcı
Kurgu / Editing : Ömer Leventoğlu
Yapımcı / Producer : Önder İnce
Yapım / Production: Arin Prodüksiyon
Özet/ Summary
Film, Siyasal Bilgiler Fakültesi İdari Bilimlerden mezun olup Erzurum Üniversitesinde sosyoloji doktorası yaparken saha çalışmasında “Kürtler vardır, Kürt sorunu vardır” gibi bir sonuca ulaşan ve inkara dayalı resmi tezlere karşı çıktığı için farklı zaman dilimlerinde hayatının 17 yılını zindanlarda geçiren Doktor İsmail Beşikçi’nin hayatını ve mücadelesini anlatmaktadır.
The film tells the life and struggle of Doctor İsmail Beşikçi, who graduated from the Faculty of Political Sciences, Department of Administrative Sciences and completed his PhD in sociology at Erzurum University. He reached the conclusion “Kurds exist, there is a Kurdish problem” during his field work and spent 17 years of his life in prison at different periods because he opposed official theses based on denial.
Yönetmenler / Directors
Fatin Kanat
Yüksek teknik Öğretmen Okulu lisans, Ankara Üniversitesi iletişim fakültesi Yüksek lisans mezunu olan Kanat, İran Sinemasında Kadın adlı kitabın yazarıdır. Halepçe Sonsuz Umut, Tek-Der Tükenmeyen Umut, adlı belgeselleri yönetmiştir. Son Bakış, Maviye Küstürülmüş Çocuklar adlı kısa filmleri yönetmiştir. 12 Eylül sürecinde uzun yıllar cezaevinde kalan Kanat, üç dönem İnsan Hakları Derneği Ankara şube Eş Başkanlığı yapmıştır.
Önder İnce
2000 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Televizyon Gazeteciliği Bölümü’nden mezun oldu. Haber Türk, CNN Türk, Düzgün Tv ve Al Jazeera’da çalıştı. Spassiba İstanbul, ve Razor Metroseksüel: Müslüm Gürses, Küçük Kara Balıklar filmlerini yönetti ve daha birçok belgeselin yapımcılığını üstlendi.
LAF ARAMIZDA ENGÜRÜ KAHVE / BETWEEN YOU AND ME ENGURU KAHVE
2023 / 111’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Özlem Mengilibörü, Can Mengilibörü
Senaryo/Screenplay: Özlem Mengilibörü
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Özlem Mengilibörü, Can Mengilibörü
Kurgu / Editing : Özlem Mengilibörü, Can Mengilibörü
Yapımcı / Producer : Can Mengilibörü
Özet/ Summary
1985-2007 yılları arasında Ankara’nın en merkezi yerlerinden biri olan Konur Sokak’ta yer alan Engürü kahvesi, o dönem Ankara’da yaşayan ve düşünsel, yazınsal, sanatsal üretim yapanların iletişim ve buluşma mekanı haline gelmiştir. Belgesel, bu kahve çevresindeki tanışıklıkların, rastlaşmaların, kesişmelerin yol açtığı üretimler üzerinden 1990’lar Ankara’sının politik, toplumsal, kültürel iklimine bir bakıştır.
Between 1985 and 2007, the Engürü coffee house on Konur Street, one of the most central places in Ankara, became a hub of communication and meeting for those living in Ankara at the time and engaged in intellectual, literary and artistic production. The documentary is a look at the political, social and cultural climate of 1990s Ankara through the productions as a consequence of the friendships, encounters and intersections around this café.
Yönetmenler / Directors
Özlem Mengilibörü
ODTÜ Mimarlık bölümünden mezun oldu. Kurumsal film metin yazarlığı ve grafik tasarım alanında çalışıyor. Kısa film ve fotoğraf çekiyor. 1985’ten beri Ankara’da yaşıyor ve Ankara’nın kent odaklı yayınlarına destek veriyor. AsiKeçi Ankara Sanat İnisiyatifi içerisinde yer aldı. Kısa filmi Ankara Nox çeşitli festivallerde gösterildi.
She graduated from METU Architecture Department, works in corporate film copywriting and graphic design, shoots short films and photographs, has been living in Ankara since 1985 and supporting city-oriented publications, took part in the AsiKeçi Art Initiative. Her short film Ankara Nox was screened at various festivals.
Can Mengilibörü
İstanbul Erkek Lisesi ve ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünden mezun oldu. Kurumsal film prodüksiyon ve tasarım alanında çalışıyor. Deneysel kısa film çekiyor, fotoğraf yapıyor, alternatif baskı yöntemleriyle ilgileniyor. İnfantil Amnezi filmi Altın Portakal ve Ankara Film Festivali dahil çeşitli ödüller aldı. 2023’te Rahmi Koç Müzesi’nde Zat-ı Muhterem Envanterim adlı kişisel sergisini açtı.
He graduated from Istanbul Erkek High School and METU Industrial Design Department, works in corporate film production and design, shoots short films. His short film Infantile Amnesia received various awards at festivals including Golden Orange and Ankara Film Festival. He opened his solo exhibition titled Retrospective Inventory of My-Self.
SÜRGÜN ASLA BİTMEZ / EXILE NEVER ENDS
2024 / 99’ / Renkli Color / Türkiye Turkey Almanya Germany
Yönetmen/Director: Bahar Bektaş
Senaryo/Screenplay: Bahar Bektaş
Müzik / Music : Ahmet Aslan
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Meret Madörin
Kurgu / Editing : Arash Asadi
Oyuncular /Cast : Yıldız Bektaş, Mustafa Bektaş, Taner Bektaş, Onur Bektaş, Bahar Bektaş
Yapımcı / Producer : Antonia Kilian
Yapım / Production: Pink Shadow Films
Özet/ Summary
Bahar’ın kardeşi Taner Almanya’da hapistedir ve Türkiye’ye sınır dışı edilmek üzeredir. Bahar, kardeşinin sınır dışı edilmesini beklerken kamerayı aile üyelerine doğrultur. Sakin ve hassas görüntülerle, ailenin köklerinden koparılma ve Almanya ile Türkiye arasında yeni başlangıçların duygusal ve coğrafi dünyalarını keşfeder. Bu filmle yönetmen Bahar Bektaş, iki ülke ve arada kalmışlık arasında sıkışmışken ailesi için bir gelecek talep eder. Anne babası Yıldız ve Mustafa ile kardeşleri Taner ve Onur ile yaptığı konuşmalarda geçmişe doğru acı dolu bir yolculuğa çıkar.
Bahar´s brother Taner is serving in prison in Germany and is about to be deported to Turkey. Bahar uses the time of waiting for her brother´s deportation to hold the camera on her family members. In calm and sensitive imagery, she explores the family’s emotional and geographical worlds of uprooting and new beginnings between Germany and Turkey. With this film, director Bahar claims a future for her family while being squeezed between two countries and a state of in-between. In conversations with her parents Yıldız and Mustafa, as well as her brothers Taner and Onur , she embarks on a painful journey into the past.
Yönetmen / Director
Bahar Dersim’de doğdu ve dokuz yaşında Almanya’ya geldi. Toplumsal adaletsizliklerle erken yaştan beri mücadele ediyor. Gençliğinde kendini ifade etmek için ağırlıklı olarak oyunculuk, resim, müzik ve dansı kullandı. Daha sonra mülteciler, fahişeler, dolandırıcılar, evsizler ve suçlularla sosyal pedagog olarak çalıştı. Çoğu zaman acımasız gerçeklikle ve yalın gerçekle olan bu yüzleşme onu kurmaca yazmaya yöneltti. Bu onun için yaşadıklarını sindirmenin en iyi yoluydu. Senaryo yazarlığı alanında çeşitli eğitim kurslarından sonra 2023 yılında Konrad Wolf Babelsberg Film Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimini başarıyla tamamladı. Materyalinde kişisel deneyim ve gözlemlere dayanarak sosyo-politik konuları ele alıyor ve bunu gerekli ciddiyetle ama aynı zamanda çoğu zaman büyük bir mizahla uyguluyor. Almanya’da ZDF, ARD ve Warner’da yayınlanan bir çok dizide senaristlik yaptı. “Sürgün Asla Bitmez” yönetmenin ilk belgeselidir.
ŞARAP RENGİ DENİZ / WINE DARK SEA
2024 / 43’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Nefin Dinç
Senaryo/Screenplay: Nefin Dinç, Herkül Millas, Ioannis Grigoriadis
Kurgu / Editing : Eytan İpeker
Yapımcı / Producer : Nefin Dinç, İnci Özsoy Taştan
Özet/ Summary
Bu film Homeros’un Şarap Rengi Deniz ismini taktığı Akdeniz’de ve çevresinde küresel ısınmanın yol açtığı derin değişiklikleri anlatıyor. Küresel ısınma nedeniyle Akdeniz’in havası, suyu, kültürü ve yaşam biçimi hızla değişiyor. Aynı zamanda toplumun her kesiminden insan ve birçok kuruluş, küresel ısınmanın bölgedeki olumsuz etkilerini en aza indirmek için çalışıyor. Ancak bütün bu çabalar yeterli olacak mı? Şarap Rengi Deniz izleyiciyi şu soru ile baş başa bırakıyor: Akdeniz’de çevre sorunlarına çözüm bulamayıp bir zamanların güzel Akdeniz hayalinin gölgesinde mi yaşayacağız? Yoksa hep beraber yeni bir hikâye mi yaratacağız?
This film narrates the profound changes brought about by global warming in the Mediterranean, the sea described as “Wine Dark Sea” by Homer, and its surroundings. Due to global warming, the air, the sea, and the way of life in the Mediterranean are rapidly changing. Simultaneously, individuals from all walks of society and numerous organizations are working to minimize the adverse effects of global warming in the region. However, will all these efforts prove sufficient? “Wine Dark Sea” leaves the audience pondering this question: Will we live in the shadow of the once-beautiful dream of the Mediterranean, unable to find solutions to environmental issues? Or will we create a new story together?
Yönetmen / Director
Nefin Dinç, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdikten sonra Strathclyde Üniversitesi’nde Medya ve Kültür üzerine mastırını yapmış, daha sonra University of North Texas’ta Belgesel Sinema üzerine yüksek lisansını tamamlamıştır. Nefin Dinç, 2005-2013 yılları arasında State University of New York at Fredonia’da öğretim görevlisi olarak belgesel sinema üzerine dersler vermiştir ve şimdi James Madison Universitesi’nde eğitim vermektedir. Dinç şimdiye kadar sekiz belgesel film üretti. “Şanslı Antoine” belgeseli yönetmenin ilk uzun metrajlı filmidir. Nefin Dinç ayrıca lise ve üniversite öğrencilerine kısa film yapım tekniklerinin öğretildiği FilmTurkey Projesi’nin proje yöneticiliğini yürüttü.
Professor Nefin Dinç studied Economics at Ankara University, Political Science Faculty. She has a Masters degree on Media and Culture from John Logie Baird Centre, Stratclyde University, Glasgow and an MFA degree on documentary filmmaking from University of North Texas. She has taught documentary filmmaking at State University of New York at Fredonia between the years 2005 – 2013. Nefin Dinç was also the Project Director of Youth Filmmaking Project, teaching young Turkish students how to make short films on democracy and human rights, supported by the US State Department. Professor Dinç is now teaching at James Madison University, School of Media Arts and Design. Nefin Dinç produced eight documentary films until now. “Wine Dark Sea” and “Antoine the Fortunate”, are her latest documentary films.
ŞEHİR VE MESİH / THE CITY AND THE MESSIAH
2024 / 35’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Aylin Kuryel, Raşel Meseri
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Ali Cem Doğan
Kurgu / Editing : Aylin Kuryel, Fırat Yücel
Yapımcı / Producer : Özgür Doğan
Özet/ Summary
Şehir ve Mesih, 17. yüzyıl’da kendini mesih ilan etmiş, İzmir’den Kudüs’e, Amsterdam’dan Kahire’ye takipçi edinmiş Yahudi bir haham olan Sabetay Sevi’den yola çıkan bir deneme-film. Sevi’nin İzmir’in Agora bölgesinde doğduğu ve yakın zamanda restore edilmiş evinin çevresinde bir yolculuğa çıkıyoruz. Bu figür etrafında tetiklenen hafıza, resmî tarihin dışladıklarına, dolaşımdaki şehir efsanelerine ve bölgenin geçmişine dair ipuçları taşıyor.
The City And The Messiah is an essay-film that evolves around Sabbatai Zevi, a Jewish rabbi who declared himself the messiah in the 17th century in Izmir and gained followers from Izmir to Jerusalem, Amsterdam to Cairo. We embark on a journey around the recently restored house where Zevi was born in the Agora district of Izmir. The memory triggered around this figure offers clues about what official history excludes, the urban legends in circulation and the past of the region.
Yönetmen / Director
Aylin Kuryel yönetmen ve Amsterdam Üniversitesi Edebiyat ve Kültürel Analiz bölümünde akademisyen. Belgeselleri arasında Ulysses Çevirmek (2023), Bir Savunma (2021), Balkon ve Bizim Rüyalar (2020), CemileSezgin (2020), Baştan Başa (2018), Hoşgeldin Lenin (2016), Tabu (2009) bulunmaktadır. Yayınları arasında Türkiye’de Yahudi Olmak: Bir Deneyimler Sözlüğü (İletişim Yayınları, 2017), Küresel İsyanlar Çağında Direniş ve Estetik (İletişim Yayınları, 2015), Kültürel Aktivizm: Practices, Dilemmas and Possibilities (Rodopi, 2010).
Aylin Kuryel is Assistant Professor in Literary and Cultural Analysis at the University of Amsterdam. She teaches in the Bachelor and Master program of Literary and Cultural Analysis. Her areas of interest are nationalism, image politics, aesthetics/resistance, and politics of emotions. She is the co-editor of Cultural Activism: Practices, Dilemmas and Possibilities (Rodopi, 2010), Resistance and Aesthetics in the Age of Global Uprisings (Iletisim Press, 2015) and Sıkıntı Var: Sıkıntı Üzerine Denemeler (Essays on Boredom, 2020, Iletisim Press). She works as a documentary filmmaker; among her documentaries are Taboo (2009), Image Acts (2015), Welcome Lenin (2016), Heads and Tails (2018), CemileSezgin (2020), The Balcony and Our Dreams (2020).
Raşel Meseri İzmir’de yaşayan bir yazar ve yönetmen. Çocuk kitapları ve romanları vardır. Tiyatro oyunları farklı şehirlerde sahnelendi. Belgeseller, kısa filmler ve resimler yapıyor.
Raşel Meseri is a writer and director based in Izmir, Turkey. She published seven children books and one novel Some of her theater plays are put on stage in Izmir and Istanbul. She also makes documentaries and short films.
ÜÇÜNCÜ GURBET / THE THIRD EXILE
2024 / 41’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Mediha Güzelgün
Senaryo/Screenplay: Mediha Güzelgün
Müzik / Music : Alper Çağan Arslan
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Kamuran Demir
Kurgu / Editing : Kamuran Demir
Oyuncular /Cast : Birgül Sarıkaya, Derya Devrim, Nursel Güzelgün
Yapımcı / Producer : Mediha Güzelgün
Özet/ Summary
Savaş ve çatışmalardan en çok etkilenenlerin kadınlar ve çocuklar olduğu aşikârdır. Maraş katliamı, birçok insanın yaşamını yitirmesine daha fazla insanın ise evlerini, mallarını, hafızalarını kaybetmesine ve göçe neden oldu. Üçüncü Gurbet, katliamı yaşayan kadınların travmalarını kayıt altına almak amacıyla yönetmenin ailesinden başlayarak halen Maraş’ta yaşayan ve Maraş’tan göç etmiş kadınların izini süren bir belgesel filmdir. Belgeselde, travmanın genlerle gelecek kuşaklara aktarıldığı bilgisi ve çevrenin travma üzerindeki etkisi incelenmiştir. Ayrıca yüzleşme, affetme, zaman ve göçün travmanın unutması üzerindeki bağlara bakılmıştır.
It is obvious that women and children are the most affected by war and conflict. The Maraş massacre caused many people to lose their lives and even more people to lose their homes, property, memories and to migrate. Third Gurbet is a documentary film that traces the traumas of the women who lived through the massacre, starting from the director’s family to the women who still live in Maraş and those who migrated from Maraş. The documentary examines the knowledge that trauma is passed on to future generations through genes and the impact of the environment on trauma. It also looks at the links between confrontation, forgiveness, time and migration on the forgetting of trauma.
Yönetmen / Director
Mediha Güzelgün, 1991 yılında Kahramanmaraş’ta doğdu. Erzincan Üniversitesi’nde Sınıf öğretmenliği ve Anadolu Üniversitesi’nde Sosyoloji alanında lisans mezuniyetini tamamladı. 2015 yılından bu yana Mardin’de ilkokul öğretmeni olarak çalışıyor. Mardin Artuklu Üniversitesi İletişim Tasarımı Bölümü’nde yüksek lisansını tamamladı. Çeşitli filmlerde reji asistanlığı görevinde bulunmuştur. 2020 yılında yönetmenliğini yaptığı ‘Uzay, Fehmi ve Şehrin Sırları’ filmi ulusal ve uluslararası festivallerde gösterilmiştir. Edebiyat, kültürel miras, göç, müzecilik, grafik tasarımı, çağdaş sanat ilgi alanları arasındadır.
Mediha Güzelgün was born in 1991 in Kahramanmaraş. She graduated from Erzincan University in Classroom Teaching and Anadolu University in Sociology. Since 2015, she has been working as a primary school teacher in Mardin. She completed her master’s degree at Mardin Artuklu University, Department of Communication Design. She worked as a director’s assistant in various films. In 2020, she directed him film ‘Space, Fehmi and the Secrets of the City’ was screened at national and international festivals. Her areas of interest include literature, cultural heritage, migration, museology, graphic design and contemporary art.
ZAMANIN KIYISINDA SINAV / EXAM ON THE EDGE OF TIME
2024 / 98’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: İlkay Nişancı
Senaryo/Screenplay: İlkay Nişancı
Müzik / Music : Sevan Amiroğlu, Türkay Nişancı
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Özgür Yıldız
Kurgu / Editing : Eşref Gürkan Kılıç
Yapımcı / Producer : Hakan Fıçıcı
Yapım / Production: Reddish Reklam Film Pro.
Özet/ Summary
Hatay’da, deprem sonrası insanlar daha yakınlarının cenazelerini gömemeden sınav derdine düşerler. Öğrenciler üniversite sınavını, tüm hatıralarını kaybettiklerini bu şehirden bir çıkış yolu olarak görürken öğretmenler de farkında olmadan kendi ütopyalarını inşa ederler. Uygar kayıtsızlığın yüzlerine vurduğu bu süreçte bir yandan sınav konularını hafızalarına kazımaya çalışırken diğer yandan yıkılmış kentlerinin hatıralarını belleklerinden itmeye çalışırlar. Ama her bir sınav sorusu öğrencilere bir şeyler hatırlatır. Kimine mesafeleri, kimine devleti, kimine deniz kenarındaki bir moloz yığınını. Bir kentin belleği deniz kenarındaki o moloz yığının içinde hapsedilmişse bir gelecek kurmaya çalışan insanların verdiği varoluş mücadelesi zamanın kıyısındaki bir sınavdan başka bir şey değildir.
Yönetmen / Director
1976 yılında Kdz. Ereğli’de doğan İlkay Nişancı, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo-Tv ve Sinema bölümüne girmiş, aynı fakültede Yüksek Lisans ve Doktora eğitimlerini tamamlamıştır. Akademik çalışmalarının yanı sıra sinema ve televizyon sektöründe de çalışan Nişancı, çeşitli belgesel ve kurmaca filmde, müzik videosunda, reklam filminde ve TV programında yönetmen ve kurgucu olarak yer almıştır. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde akademik hayatını sürdürmektedir.