KURMACA
220 / 220
2024 / KURMACA FICTION / 08’ 35’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: İsmail Hakkı Koçak
Senaryo / Scriptwriter: İsmail Hakkı Koçak
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Burak Artıksuer
Kurgu / Editing: Mümin Dereli
Yapım / Production: İsmail Hakkı Koçak
ÖZET / SUMMARY
17 yaşındaki Şahin bir süredir çalıştığı tır yükleme boşaltma işine 12 yaşındaki kardeşi Sinan’ı da getirmiştir. Gün boyu çalışan iki kardeş iş yoğunluğu nedeniyle kaçan öğle yemeklerini ancak gece yiyebilecek fırsat bulmuşlardır. Kenara ayırdıkları yarım ekmeklerini alarak deponun yemek odasına giden ikiliyle beraber bir tır da rampaya yanaşmaya başlamıştır. Tırın rampaya yanaşmasıyla hızlıca işe geçeceklerini bilen Şahin kardeşi Sinan’ı sürekli tetikleyerek hızlı yemesini söyler. Gittikçe rampaya yanaşan tırın sesleri ve yanaştırmaya çalıştıran adamların sesleriyle gergin bir ortamda yemeklerini yiyen iki kardeş tırın rampaya yanaşmasıyla yemeklerine yine ara vererek rampaya geçerler. İki palet malın streçlenip sarılmasıyla bugünlük işleri bitecek ve yarım kalan ekmeklerini ellerine alarak eve gidecek olan iki kardeşten Sinan, bugünlük tecrübesiyle öğrendiği streci palette gezdirirken elinin soyulma tehlikesine karşı adamlardan eldiven ister. Eldivenlerin sayılı olduğu ama eline kağıt sararsa elinin acımayacağı cevabını alan Sinan az önce yemek yedikleri masaya sardığı gazete parçasını alarak strecin alt ve üst boşluklarına koyar ve paleti sarmaya başlar. Diğer paleti kendi halinde yavaş yavaş saran Şahin’le kendi dünyasında bir yarışa giren Sinan paletin üst kısmına geldiğinde boyunun yetmediğini fark eder ve bir iki zıplama denemesiyle paleti tamamlamaya çalışır. Boyunun yetmediğini gören adamlardan biri koşarak Sinan’ı kucağına alır ve beraber hızlıca paleti sararlar. Sinan kazandığı yarışın mutluluğuyla streci kenara bırakır. Strecin altında ve üstünde kalan gazete kağıtlarından birisi yavaş yavaş açılır ve Sinan’ın kaç para alacağını öğrenmesiyle eş zamanlı olarak gazetedeki haber başlığı okunabilir pozisyona gelir. Sinan’ın abisine sorduğu “…yarısıyla da… Hani görmüştük ya pazarda…Ronaldo forması… He abi?” sorusu ve haber başlığında şu tamamlanmamış cümleyi aynı anda algılarız: ÇOCUK İŞÇİ SAYISI GİTTİKÇE… Haber başlığının son kısmında ne yazdığı belli olmamaktadır; oradaki kelime katlanan kağıtta okunamaz hale gelmiş; hayatın insanlara ördüğü eksikli yaşamı gösterircesine eksik kalmıştır.
Seventeen-year-old Şahin has recently brought his 12-year-old brother Sinan to work with him at the truck loading and unloading job. The two brothers, who work all day, only find the chance to eat their missed lunch breaks at night. As they head to the break room with their half loaves of bread, a truck begins to approach the loading ramp. Knowing they will quickly start working once the truck is docked, Şahin constantly urges his brother Sinan to eat quickly. In the tense environment, with the sounds of the truck approaching the ramp and the voices of the men trying to dock it, the two brothers eat their meal. When the truck finally docks, they pause their meal and move to the ramp to conGnue their work. AHer wrapping and securing two pallets of goods, their work for the day will be complete, and they will head home with their remaining bread. Sinan, having learned about stretch film from his experience today, asks the men for gloves to prevent his hands from geJng scraped. He receives a response that gloves are limited, but if he wraps his hands in paper, they won’t hurt. Sinan takes a piece of newspaper from the table where they just ate, places it under and over the stretch film, and starts wrapping the pallet. Engaged in a personal race with Şahin, who is slowly wrapping the other pallet, Sinan realizes he can’t reach the top of the pallet due to his height. AHer a few aOempts at jumping, he struggles to complete the wrapping. One of the men, noGcing Sinan’s difficulty, runs over, liHs him up, and they quickly finish wrapping the pallet together. Sinan, thrilled by his “victory” in the race, sets the stretch film aside. As one of the newspaper pieces underneath and on top of the stretch film gradually unravels, it reveals a newspaper headline just as Sinan learns how much he will be paid. Sinan’s quesGon to his brother—“…and the half of it… Remember, we saw it at the market… Ronaldo jersey… Right, bro?”—coincides with the incomplete headline, which reads: “CHILD LABOR NUMBERS ARE INCREASING…” The end of the headline remains unclear, obscured by the folded paper, symbolizing the incomplete and lacking nature of life as it is experienced by people.
YÖNETMEN / DIRECTOR
2001 doğumlu. İlk ve orta öğrenimini Kocaeli’nde gerçekleşDrdi. Lise öğrenimi Çorlu Anadolu Lisesi’nde tamamlayıp üniversite öğrenimini için İstanbul’a geldi. Hâlâ İstanbul Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünde eğiDm görmeye; reklam sektöründe yönetmen yardımcısı olarak görev yapmaya, kişisel olarak öğrenmeye ve üretmeye devam ediyor.
Born in 2001. He completed his primary and secondary educa8on in Kocaeli. He finished high school at Çorlu Anadolu High School and came to Istanbul for university educa8on. He is currently studying at Istanbul University in the Department of Radio, Television, and Cinema; working as an assistant director in the adver8sing sector; and con8nues to learn and create personally.
DOSTA YAKIŞIR BİR DAVRANIŞ / A BEHAVIOR BEFITTING A FRIEND
2024 / KURMACA FICTION / 18’ 03’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Veysel Ayvazoğlu
Senaryo / Scriptwriter: Veysel Ayvazoğlu
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Furkan Kelebek
Kurgu / Editing: Veysel Ayvazoğlu
Yapım / Production: İrem Doğa Solmaz
ÖZET / SUMMARY
Süleyman, Hasan ve Cüneyt arasında küçük bir borç yüzünden gerginlik yaşanırken, bir dizi olay ve karşılaşma dostluklarını sınamaya başlar.
Amidst some tension over a small amount of debt between Süleyman, Hasan, and Cüneyt, a series of events and encounters are testing their friendship.
YÖNETMEN / DIRECTOR
2000 Almanya/Nürnberg doğumlu olup Gümüşhane’nin Kelkit ilçesi nüfusuna kayıtlıdır. 2019 yılında Kelkit Anadolu Lisesi’nden mezun olmuş akabinde Eskişehir Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimler Fakültesi Sinema Televizyon Bölümünü kazanmıştır. 2015 yılı itibari ile de kısa filmler çekmeye başlamıştır. 2019 yılı içerisinde ulusal ve uluslararası festivallere katılmış ödül ve dereceler kazanmıştır.
He was born in 2000 in Nuremberg, Germany and registered to the population of Kelkit district of Gümüşhane. In 2019, he graduated from Kelkit Anatolian High School and then he won Eskişehir Anadolu University Faculty of Communication Sciences Cinema and Television Department. As of 2015, he started shooting short films. In 2019, he participated in national and international festivals and won awards and degrees.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Gözlerini Kapat (2023)
Zemindekiler (2022)
Borç (2021)
Kelkit (2020)
Baba Ben Geldim (2019)
Kırık Kalemler (2019)
DÖNÜŞ YOLU / THE WAY BACK
2024 / KURMACA FICTION / 07’ 32’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Muhammet Emir Akarslan
Senaryo / Scriptwriter: Muhammet Emir Akarslan
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Onur Karakuş
Kurgu / Editing: Muhammet Emir Akarslan
Yapım / Production: Muhammet Emir Akarslan
ÖZET / SUMMARY:
Aliye (26) evli, tek çocuk annesi ve kocasıyla problemler yaşayan bir kadındır. Bir tane kızı vardır. Kocasından şiddet görmektedir. Gördüğü bu şiddete dayanamayan Aliye, bir gün kızını da yanına alıp annesiyle babasının evine gider. Annesiyle babasının evine giden Aliye, kocasından boşanmak istediği için hoş karşılanmaz. Annesi, babası ve Aliye evde otururlarken Aliye’nin kocası Samet (36) Aliye’nin annesiyle babasının evine gelir. Aliye’yi konuşmak için zorla evden çıkartır. Aliye’nin annesi ve babası bu durumu görmezden gelir. Bir süre sonra dışarıdan patlama sesleri gelir. Aliye’nin babası kumandayı bırakıp dışarı koşar. Annesi olduğu yerde kalakalır. Dışarı çıkan baba Aliye ve Samet’in tartıştıklarını, ileride ise havai fişek patladığını görür.
Aliye (26) is a married woman, mother of one child, and having problems with her husband. He has one daughter. She is subjected to violence from her husband. Unable to bear the violence she witnessed, one day Aliye takes her daughter with her and goes to her mother and father’s house. Aliye, who goes to her mother and father’s house, is not welcomed because she wants to divorce her husband. While her mother, father and Aliye are sitting at home, Aliye’s husband Samet (36) comes to Aliye’s mother and father’s house. He forces Aliye out of the house to talk. Aliye’s mother and father ignore this situation. After a while, explosion sounds are heard from outside. Aliye’s father leaves the remote control and runs outside. His mother stands where she is. The father goes out and sees Aliye and Samet arguing and fireworks exploding in the future.
YÖNETMEN / DIRECTOR:
İstanbul’da doğdu. 2020 yılında İstanbul Gelişim Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü kazandı ve devam ediyor. 2014 yılında editörlük yaparak sektöre girdi. Birçok freelance çalışma yaptı. Albayrak, 2016 yılında medyada kameraman olarak çalışmaya başladı. Birçok müzik videosunun yönetmenliğini yaptı. Filmlerde editör olarak çalıştı. Aktif olarak kısa film yönetmenliği yapmaktadır.
He was born in Istanbul. In 2020, Istanbul Gelişim University Radio, Television and Cinema Department won and continues. He entered the industry by editing in 2014. He did a lot of freelance work. In 2016, Albayrak started working in the media as a cameraman. He directed many music videos. He worked as an editor for movies. He is actively directing short films.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Tin (2021)
Salı (2023)
Atropos (2024)
ERVA / ERVA
2024 / KURMACA FICTION / 19’ 55’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Muhammed Aktaş
Senaryo / Scriptwriter: Muhammed Aktaş
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Nihat Vuran
Kurgu / Editing: Muhammed Aktaş
Yapım / Production: Muhammed Aktaş
ÖZET / SUMMARY:
Muhafazakar bir aileden burs alan üniversite öğrencisi, aile tarafından davet edildiği bir iftar yemeğinde dini inancını terk ettiğini söyler.
A university student who receives a scholarship from a conservative family announces that she has renounced her religious beliefs at an iftar dinner to which she is invited by the family.
YÖNETMEN / DIRECTOR:
1994 yılında Adana’da doğdu. 2016 yılında Çukurova Üniversitesi’nde ilk lisans eğitimini bitirdikten sonra öğretmen olarak Gaziantep’e atandı. Öğretmenlik kariyerinin beşinci yılında, yeteneklerine yönelik kariyer hedefleri planlayan Aktaş, ikinci üniversitesini okumaya karar verdi. 2022’de, görev yaptığı Gaziantep ilinde bulunan Hasan Kalyoncu Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema bölümü kazandı. 2023’te çektiği “Sahne 1 Plan 1” adlı ilk kısa filmi, farklı festivaller tarafından “en iyi kısa komedi” ve “en özgün senaryo” ödüllerine layık görüldü. Şu an dördüncü sınıfta olan Aktaş, sinemanın dışında “Bir Başka Tiyatro” ekibi bünyesinde tiyatro oyunculuğu yapmaktadır.
He was born in 1994 in Adana. In 2016, after completing his first undergraduate degree at Çukurova University, he was assigned to Gaziantep as a teacher. In the fifth year of his teaching career, Aktaş, who planned career goals for his talents, decided to get a second bachelor’s degree. In 2022, he enrolled in Hasan Kalyoncu University, Faculty of Communication, Department of Radio, Television and Cinema in Gaziantep province where he was working as a teacher. In 2023, his first short film, “Scene 1 Roll 1”, was awarded the “best short comedy” and “the most original script” awards by different festivals. Aktaş, who is currently in his fourth year at his second university, is a member of “Bir Başka Tiyatro” theater team in Gaziantep as a theater actor.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Sahne Bir Plan Bir (2023)
KÖTÜ BİR GÜN / ONE BAD DAY
2024 / KURMACA FICTION / 19’ 47‘’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Yaşar Güney Yurdakul
Senaryo / Scriptwriter: Yaşar Güney Yurdakul
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Bahtiyar Çal
Müzik / Music: Umut Çobanoğlu
Kurgu / Editing: Yaşar Güney Yurdakul
Yapım / Production: Yaşar Güney Yurdakul, Bülent Sabri Yurdakul
ÖZET / SUMMARY
Ahmet, 11 yaşında bir ortaokul öğrencisidir. Çalıştığı inşaatta düşerek ayağını kırdığı için bir süredir çalışamayan babası ile kazan dairesinden bozma bir evde yaşamaktadır. Ahmet, okulda top oynarken pantolonunu yırttığı için babasından aldığı parayla pantolonuna yama yaptırması gerekir. Yamanın rengini sınıf arkadaşı Yağmur’u etkilemek için kırmızı yaptırmaya karar verir. Fakat babasının kendisini yolladığı terzide tacizin eşiğinden döner. Ahmet, eve döndüğünde kırmızı yamayı görüp deliye dönen babası, Ahmet’i yamayı düzeltmesi için terziyle bir kez daha yüzleşmek zorunda bırakır.
Ahmet is an 11-year-old middle school student. He lives in a house converted from a boiler room with his father, who has not been able to work for a while because he broke his leg by falling in the construction site where he was working. Since Ahmet ripped his trousers while playing football at school, he needs to have his trousers patched with the money he received from his father. He decides to change the color of the patch to red to impress his classmate Yağmur. But he comes close to being harassed by the tailor his father sends him to. When Ahmet returns home, his father sees the red patch and goes crazy, forcing Ahmet to confront the tailor once again to fix the patch.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Yaşar Güney Yurdakul, 24 Eylül 2000’de İstanbul’da doğdu. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema ve Televizyon bölümünden mezun oldu. Üniversitenin ikinci senesi itibariyle çeşitli reklam, belgesel ve kısa filmlerde kamera grubunun çeşitli pozisyonlarında çalıştı. Kötü Bir Gün ilk kısa filmi.
Yaşar Güney Yurdakul was born on September 24, 2000 in Istanbul. He graduated from Mimar Sinan Fine Arts University, Department of Cinema and Television. As of the second year of university, he worked in various positions in the camera group in various commercials, documentaries and short films. One Bad Day is the first short movie he directed.
ÖTEKİ MELODİLER / OTHER MELODIES
2024 / KURMACA FICTION / 19’ 58’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Sarp Uzunoğlu
Senaryo / Scriptwriter: Sarp Uzunoğlu
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Alpay Şayhan
Müzik / Music: Toprak Işık
Yapım / Production: Nilüfer Uzunoğlu
ÖZET / SUMMARY
İki çocukluk arkadaşı, talihsiz bir şekilde ölen yakınlarının ses kayıtlarının kendilerine gönderilmesini araştırmak üzere yazlarını geçirdikleri adaya geri dönerler.
After being sent voice recordings of their deceased relative, two childhood friends return to the island where they used to spend their summer.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Sarp Uzunoğlu 21 Şubat 2001, İstanbul doğumlu. Türk, Rum ve Levanten bir aileden gelme. Lise yıllarında cep telefonuyla çektiği filmler sayesinde sinemaya adım attı. 2022 senesinde La Fémis, Yaz Üniversitesi’ne katıldı ve burada One Aloe, One Ficus, One Avocado and Six Dracaenas (yönetmen, Marta Smerechynska) adlı kısa filmin görüntü yönetmenliğini yaptı. Şu anda Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde eğitimine devam etmektedir. 2024 senesinde ilk kurmaca öğrenci filmi Öteki Melodiler’i çekti
Sarp Uzunoglu was born on February 21, 2001 in Istanbul and still lives in this city. He comes from a Turkish, Greek and Levantine family. Grace to this since he had the chance to grow up in an environment where different cultures and religions coexist. He attended La Fémis, Summer University 2022 and directed a short documentary: Jour Après Jour and also made cinematography for One Aloe, One Ficus, One Avocado and Six Dracaenas (director, Marta Smerechynska). He’s currently studying cinema at Mimar Sinan University of Fine Arts. In 2024, he directed his first fiction student film, Other Melodies.
POSA / PULP
2024 / KURMACA FICTION / 16’ 50’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Karis Deniz Kara
Senaryo / Scriptwriter: Karis Deniz Kara
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Aykan Burak Baybars
Kurgu / Editing: Ömer Miraç Tunç
Yapımcı / Producer: Önder Kara
ÖZET / SUMMARY
Yıldız otuzlu yaşlarda ünlü bir sinema ve tiyatro oyuncusudur. Film Yıldız’ında başrolde oynadığı Kral Lear oyunu sahnelenirken başlar. Oyunun bu önemli provasında ışıkcı acil bir durum için gitmek zorunda kalır ve geçici olarak yerine gelen kişi sahne ışıkları ile ilgili büyük bir problem yaşatır. Işıkcı ile yaşanan bu problem Yıldız’ın kendi sorunları ile yüzleşmesine bir kapı açacaktır.
Yıldız is a famous cinema and theater actress in her thirties. The film begins when Yıldız is performing the play King Lear, in which she plays the leading role. During this important rehearsal of the play, the lighting technician has to leave for an emergency and the person who temporarily replaces her causes a major problem with the stage lights. This problem with the lighting technician will open the door for Yıldız to confront her own problems.
YÖNETMEN / DIRECTOR
İstanbul doğumlu olan Karis Deniz Kara ilk öğreniminin ardından Şişli Anadolu, Beşiktaş Atatürk Anadolu, Sakıp Sabancı Anadolu liselerinde orta öğrenimini tamamladı. 2009 yılında girdiği Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema-TV bölümünden 2024 yılında mezun oldu. Çektiği kısa filmler ile ulusal festivallerde ve Amerika, İngiltere, Sırbistan, Hindistan gibi ülkelerdeki festivallerde yarıştı. Çeşitli karma sergilere video art çalışmaları ile katıldı. Filmlerinde insanı daha iyi anlayıp daha iyi anlatma amacında olduğu için psikoloji, felsefe, sosyoloji gibi öznesi insan olan çeşitli alanlarda birçok seminere katılıp bu alanlarda çok çeşitli okumalar yaptı.
Karis Deniz Kara was born in Istanbul and completed his primary education at Şişli Anadolu, Beşiktaş Atatürk Anadolu, and Sakıp Sabancı Anadolu High Schools. In 2009, he enrolled in the Cinema-TV department at Mimar Sinan Fine Arts University and graduated in 2024. He competed in both national and international festivals (in countries like the USA, UK, Serbia, and India) with his short films. Additionally, he participated in various group exhibitions with his video art works. His films aim to understand and portray human beings better, which led him to attend numerous seminars in fields such as psychology, philosophy, and sociology, along with conducting extensive readings in these areas.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Likya Yolu Belgeseli (2018)
Nokta (2020)
Dostluk Hizmeti (2022)
CERRAHI ARARKEN / SEARCHING FOR A SURGEON
2024 / KURMACA FICTION / 19’ 59’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Ahmed Said Ağaoğlu
Senaryo / Scriptwriter: Ahmed Said Ağaoğlu
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Mert İnan
Müzik / Music: Batuhan Yalaz
Kurgu / Editing: Furkan Arslantaş
Yapım / Production: Mina Kazanç (Artizan Film)
ÖZET / SUMMARY
“Boşuna uğraşma, ilk yardım işlemez benim ruhuma… Hep kanadı, hep kanayacak. Ne ameliyat ne de yara bandı, asla kapatamayacak. Hasta değilim ben, yaralıyım.”
İşlediği cinayetlere rağmen hala bir ruhunun olup olmadığını anlamak için kendini vuran genç ve azılı bir suçlu, onu yakalayan iki polis memuru tarafından -ameliyat edilebilmesi için- en yakın kasabaya getirilir. Fakat bir gece vakti, bu kurak ve ıssız kasabada çıktıkları “cerrah arayışı”, onları giderek deliliğin ve kaosun sınırlarına sürükleyecektir.
“Don’t bother, first aid doesn’t work on my soul. It will bleed forever. Neither surgery norband-aids will ever heal it. I am not sick, I am wounded.”
A young criminal shoots himself to find out if he still has a “soul” despite his murders. That night, the two cops who captured him spiral into madness and chaos as they “search for a surgeon” in a godforsaken town.
YÖNETMEN / DIRECTOR
16 Ağustos 2003 tarihinde Ankara’da doğdu. Çocukluğundan beri hikaye anlatıcılığına ve sinemaya tutkuyla bağlı. Bilkent Üniversitesi, İletişim ve Tasarım Bölümü 2. Sınıf öğrencisi. Şimdilerde kısa filmler çekiyor. 2022 yılında çektiği -müzikal komedi türündeki- ilk kısa filmi “Elveda Şekspir!” ile birçok ulusal/uluslararası film festivalinde finalist olma şansını yakaladı. Bugünlerde ise, “psychedelic bir taşra gerilimi” olarak tanımladığı ikinci kısa filmi “Searching For A Surgeon”ın festival sürecinin içerisinde. Gerek kendi projelerinde gerekse farklı projelerde hayranı olduğu sanatçılarla çalışmak; ömrünün sonuna kadar hikayelerini anlatmak istiyor…
Born on August 16, 2003 in Ankara. He has been passionate about storytelling and cinema since childhood. 2nd year student at Bilkent University, Department of Communication and Design. He is currently making short films. In 2022, he had the chance to be a “finalist” in many national/international film festivals with his first short “Farewell Shakespeare!”, a musical comedy. Nowadays, he is in the festival circuit of his second short film “Searching For A Surgeon”, which he describes as a “psychedelic Anatolian crime – thriller”. He wants to work with the artists he admires both in his own projects and in different projects; he wants to tell his stories for the rest of his life…
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Elveda Şekspir! (2022)
SIRTIMDAKİ YÜK BİR CESETTEN DAHA AĞIR / THE BURDEN HEAVIER THAN A CORPSE
2024 / KURMACA FICTION / 17’ 22’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Ali Efe Benli
Senaryo / Scriptwriter: Ali Efe Benli
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Kamil Bjelak
Kurgu / Editing: Fatma Eylül İkizoğlu, Ali Efe Benli
Yapım / Production: Ali Efe Benli
ÖZET / SUMMARY
Aylin, evli bir adam olan Fazıl ile bir ilişki yaşamaktadır. Aylin, Fazıl’ın sık sık ortadan kaybolmaları ve umursamaz tavırları karşısında derin bir umutsuzluğa kapılır, ancak ondan kopmayı başaramaz. Aylin ve Fazıl tekrar buluştuklarında tartışmaya başlarlar aralarındaki gerilim doruk noktasına ulaştığında, Aylin kontrolünü kaybederek ve Fazıl’a vurur. Öldüğünü sandığı Fazıl’ı gömmek için yola çıkar. Cesedi yok etmeye çalışırken, Aylin hem fiziksel hem de duygusal olarak tükenir. Sırtında taşıdığı ceset, yıllardır içinde biriken yüklerin sonucudur.
Aylin, who is in love with a married man, confronts her lover who has been missing for months. During their argument, Aylin hits Fazıl on the head with a rock. Believing she has killed Fazıl, Aylin tries various methods to get rid of the body. She attempts to bury the body, but a passing villager steals her shovel. She throws the body into the sea, but it doesn’t sink, so she retrieves it. She siphons gasoline from her car and tries to burn the body, but the lighter doesn’t work because it’s wet. She drags the body up a hill, and after walking for minutes, she sneezes, causing the body to roll down the hill. Despite all her efforts to rid herself of this burden, Aylin’s luck doesn’t hold, and she can’t escape the weight on her shoulders.
YÖNETMEN / DIRECTOR
2000 yılında Amasya’da doğdu ve İzmir Karşıyaka’da büyüdü. 9 yaşında bilgisayarının web kamerasını kullanarak filmler çekmeye başladı. 2014 yılında içerik üreticisi bir firma için YouTube videoları üretti. Sahne Tozu Tiyatrosu’nda 3 yıl eğitim aldı ve Aktör Club seviyesine kadar yükseldikten sonra sinemayı daha çok sevdiğine karar verip tiyatroyu bıraktı. 2018 yılında Başkent Üniversitesi’ne başladı, bir yıl İngilizce hazırlık okudu ve ardından Güzel Sanatlar Fakültesi’nde çocukluk hayali olan Film Tasarımı bölümüne geçti. İlk yılın sonunda Dokuz Eylül Üniversitesi Film Tasarımı bölümüne geçiş yaptı ve 2024 yılında mezun oldu. Okurken aynı zamanda siyasal iletişim alanında filmler üretti Tunç Soyer, Mansur Yavaş, Özlem Çerçioğlu ve Kemal Kılıçdaroğlu için çalıştı. Kısa filmler çekmeye devam ediyor. Çocukluğundan beri videolar çekiyor, altı yıl sinema okudu ve dört yıldır siyasi iletişim alanında çalışıyor.
I was born in Amasya in 2000 and grew up in Izmir. I’ve been making videos since I was a child and studied cinema for 6 years at Dokuz Eylül University. I’ve been working in the field of political communication for 4 years. I’ve lost many elections and gained a lot of experience. I love travel stories, being on the road, and humor. I’m afraid of artificial intelligence. I am also interested in stand-up comedy and music as an amateur.
SON REKTEFE / FINAL REPAIR
2024 / KURMACA FICTION / 16’ 58’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Ahmad Adamov
Senaryo / Scriptwriters: Ahmad Adamov, Necati Öz
Kurgu / Editing: Ahmad Adamov
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Necati Öz
Yapım / Production: Mümtaz Kirik, Polen Dağgeçen
ÖZET / SUMMARY
Yıllarca vücudu ve özellikle dişi ile ilgili takıntılarla yaşayan biçerdöver operatörü, hıncını iş arkadaşından almak ister. Fakat bu onun zihnini daha da karanlık bir noktaya sürükler ve onu bedeninin etten öte kısımlarını ile karşı karşıya bırakır.
A combine harvester operator, who has lived for years with obsessions about his body, particularly his tooth, tries to take out his frustration on a coworker. However, this only drives his mind into an even more darker realm and confronts him with the parts of his body that go beyond flesh.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Adamov Ahmad 2003 senesinde Azerbaycan’ın Zaqatala ilçesinde doğmuştur. Çukurova Üniversitesi’nde Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünde eğitimine devam etmekte, Adana’da üretilen çeşitli kısa film projelerinde görüntü yönetmeni olarak yer almaktadır. “Son Rektefe” yönetmenliğini yaptığı ilk kurmaca filmdir.
Adamov Ahmad was born in 2003 in the Zaqatala district of Azerbaijan. He is currently studying in the Department of Radio, Television, and Cinema at Çukurova University and has been involved as a cinematographer and editor in various short film projects produced in Adana. “Son Rektefe” is his first narrative film as a director.
FILMLER / FILMOGRAPHY
Statues of Yesterday (2023)
Peeping For Everyday Sadness (2024)Akordiyon İçeriği
BELGESEL
BİR SİNEFİLİN DRAMI / DRAMA OF A CINEPHILE
2024 / BELGESEL DOCUMENTARY / 12’ 53’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Özgür Nuri Çiçek
Senaryo / Scriptwriter: Özgür Nuri Çiçek
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Özgür Nuri Çiçek, Sibel Çiçek
Müzik / Music: Ali Gündüzalp
Kurgu / Editing: Özgür Nuri Çiçek
Yapım / Production: Özgür Nuri Çiçek
ÖZET / SUMMARY
Erzurum’un bir dağ köyünde yaşayan Ahmet’in savunduğu bir film akımı sebebiyle köylüler tarafından dışlanması konu ediliyor.
Ahmet who lives in a village located in a mountain on Erzurum is marginalised by the villagers because of the films he watches and advocates for.
YÖNETMEN / DIRECTOR
1977 Erzurum Oltu İlçesi doğumlu olan Özgür N. Çiçek Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi mezunudur ve halen Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema TV Bölümü’nde 3. sınıf öğrencisidir. Özgür Nuri Çiçek aynı zamanda bir organizasyon şirketi sahibidir. Kendi işini yaparken sinemaya dair bir şeyler öğrenme çabası içerisindedir.
Özür N. Çiçek was born in Erzurum Oltu District in 1977. He graduated from Atatürk University, Faculty of Agriculture and he is currently a 3rd year student at Akdeniz University, Faculty of Fine Arts, Department of Cinema and TV. Özgür Nuri Çiçek owns an organization company. While doing his own job, he tries to learn something about cinema.
FİLMLER / FİLMOGRAPHY
Zafer Yolu (2023) – Kısa Film Short Film
DEQ / DEQ
2023 / BELGESEL DOCUMENTARY / 14’ 59’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Furkan Aydın
Senaryo / Scriptwriter: Furkan Aydın
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Oğuzhan Yaman
Kurgu / Editing: Cemrecan Yurtman
Yapım / Production: Mustafa Aydın
ÖZET / SUMMARY
Mezopotamya’da başlayan gelenek günümüzde etkisini az da olsa devam ettiriyor. Şanlıurfa, Mardin, Diyarbakır şehirlerinde yaşayan insanlarımız bu bitmekte olan DEQ kültürünü devam ettirmektedir. Farklı inançlar ve kültürel miraslar, DEQ’in yapılış biçimi ve onlara yükledikleri anlamları anlatır.
The tradition that started in Mesopotamia continues to have a small impact today. Our grandparents who live in the cities of Şanlıurfa Mardin Diyarbakir continue this ending DEQ culture. Different beliefs and cultural heritages tell about the way DEQ is made and the meanings they put on them.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Sakarya/Hendek doğumluyum. Selçuk Üniversitesi Radyo Televizyon Sinema bölümü öğrencisiyim. Dört yıldır okulumuza ait Kısaca Film Atölyesi’nde kameraman olarak çalışıyorum.
I was born in Sakarya/Hendek. I am a student at Selçuk University, Department of Radio Television Cinema. I have been working as a cameraman at our school’s Kısaca Film Workshop for four years.
IŞIĞIN İZİNDE: ZAZ / FOLLOWING THE LIGHT: ZAZ
2024 / BELGESEL DOCUMENTARY / 14’ 59’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Yusuf İslam Ölmez
Senaryo / Scriptwriter: Osman Yaşar, Yusuf İslam Ölmez
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Yusuf İslam Ölmez, Şeyhmus Bal
Yapımcı / Producer: Viral Visions
ÖZET / SUMMARY
Bu Belgesel Mardin’in Midyat ilçesine bağlı İzbırak köyünde doğup yaşayan Rahibe Hatune’nin sıradışı hayat hikayesine odaklanıyor. Rahibe’nin memleketinden Almanya’ya göçü, köklerine dönme kararı, kurduğu vakıf aracılığıyla insanlığa yaptığı katkıları ortaya koyuyor.
Belgesel Rahibe Hatune’nin, ilham verici yolculuğunu, zorluklarla dolu hayatını, inanç dolu mücadelesini ve Süryani kültürünün inceliklerini bir araya getiriyor.
This documentary focuses on the extraordinary life story of Sister Hatune, who was born and lived in the village of Izbırak in the Midyat district of Mardin. It reveals her migration from her hometown to Germany, her decision to return to her roots, and her contributions to humanity through the foundation she established.
The documentary brings together Sister Hatune’s inspiring journey, her life full of difficulties, her struggle full of faith and the subtleties of Syriac culture.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Yusuf İslam, 28 Ekim 1998 tarihinde Osmaniye’de doğdu. Çocukluğundan itibaren sanata ve sinemaya büyük ilgi duydu. Üniversite hayatında çeşitli alanlarda eğitim gören İslam, Gaziantep Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema Bölümü’nde eğitim alarak sanat ve sinemaya olan tutkusunu derinleştirdi. Eğitimi sırasında film yapımı, senaryo yazımı ve yönetmenlik konularında kendini geliştirdi. Öğrencilik yıllarında genç yaşta sektörde çalışmaya başladı, medya şirketleri ve yapım ajanslarında deneyim kazandı. Eş zamanlı olarak grafik tasarım alanındaki becerilerini geliştirdi ve 100. Yıl Afiş Yarışması’nda Türkiye birinciliği kazandı. Grafik tasarım alanındaki bakış açısı, sanat ve sinemaya bakışında önemli değişiklikler yarattı. İslam, bugüne kadar çok sayıda kısa film setinde çalıştı, beş kısa film yönetti ve sinema camiasında aktif olarak yer aldı. Özel hayatında ailesiyle birlikte yaşıyor, küçük bir ajans işleterek sektöre katkıda bulunuyor.
Yusuf Islam was born on October 28, 1998, in Osmaniye. From his childhood, he had a great interest in art and cinema. In his university life, Islam studied various fields, deepening his passion for art and cinema by obtaining education in the Cinema Department of the Faculty of Fine Arts at Gaziantep University. During his education, he honed his skills in film production, screenplay writing, and directing. He started working in the industry at a young age during his academic years, gaining experience in media companies and production agencies. Simultaneously, he developed his skills in graphic design and won the first place in Turkey in the 100th-anniversary poster competition. His perspective in graphic design brought significant changes to his outlook on art and cinema. Up to now, Islam has worked on numerous short film sets, directed five short films of his own, and has been actively involved in the film community. In his personal life, he resides with his family, organizes film readings, and operates a small agency, contributing to the industry.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Yalnız Ağaç (2022)
Son Damla (2023)
Tarihin Tanığı Gaziantep: Septimius Severus Köprüsü ve Antik Mezarlar (2023) – Belgesel Documentary
Lost Face (2023)
YİRMİLİ YAŞLARIMIN BAŞINDA / IN MY EARLY TWENTIES
2024 / BELGESEL DOCUMENTARY / 11’ 25’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmenler / Directors: Yağmur Canpolat, Berna Oduncu
Senaryo / Scriptwriter: Yağmur Canpolat
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Yağmur Canpolat, Berna Oduncu
Kurgu / Editing: Berna Oduncu, Yağmur Canpolat
ÖZET / SUMMARY
”Yirmili Yaşlarımın Başında” bir öğrenci belgeselidir. İzmir ve İstanbul’da toplam 15 kişiyle yapılan röportajlar sonucunda verilen yanıtların bir araya gelmesiyle, yirmili yaşlarının başında Türkiye’de yaşayan gençlerin bir portresi sunulmuştur.
”In My Early Twenties” is a student documentary. By gathering the answers given as a result of interviews conducted with a total of 15 people in Izmir and Istanbul, it was aimed to present a portrait of young people living in Turkey in their early twenties.
YÖNETMENLER / DIRECTORS
Yağmur Canpolat
7 Temmuz 2002’de İzmir’de doğdu. İzmir Ekonomi Üniversitesinde sosyoloji eğitimini tamamladı. Aynı üniversitede sinema eğitimine devam etmektedir.
She was born in Izmir on July 7, 2002. She completed her sociology education at Izmir University of Economics. She continues her cinema education at the same university.
Berna Oduncu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sinema ve Dijital Medya bölümünde öğretim görmektedir. In My Early Twenties adlı belgeselinin ardından diğer kısa metrajlı çalışmalarını sürdürmektedir.
She teaches at the department of cinema and digital media at Izmir University of Economics. After her documentary In My Early Twenties, she continues her other short films.
KARAMEŞELİ / KARAMEŞELİ
2023 / BELGESEL DOCUMENTARY / 15’ 00‘’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: İclal Yiğitoğlu
Senaryo / Scriptwriter: İclal Yiğitoğlu
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: İclal Yiğitoğlu
Yapımcı / Production: İclal Yiğitoğlu
ÖZET / SUMMARY
Ali Osman Karameşe’nin sürprizlerle dolu hayatına bir bakış.
A look at Ali Osman Karameşe’s life full of surprises.
YÖNETMEN / DIRECTOR
25 Temmuz 2000 yılında Bursa’da doğmuştur. 2018-2020 yılları arasında İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu’nda Radyo ve Televizyon Programcılığı bölümünde eğitimin tamamlamıştır. Ardından 2021-2024 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Sinema ve Televizyon bölümünde eğitim almıştır. Eğitim hayatı süresince aktif olarak sektörde çalışarak deneyim kazanmış ve çeşitli kısa filmlerin yönetmenlini yapmıştır.
She was born on July 25, 2000 in Bursa. She completed her education in the Radio and Television Programming department at Istanbul Şişli Vocatonal School between 2018-2020. Then, she studied at Anadolu University Cinema and Televison Department between 2021 2024. During her education, she gained experience by actively working and directed the short films she wrote.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Bahar (2022)
Yaşam Dediğin – The Meaning of Life (2022)
Geç (2022)
Perdenin Ardında – Behind The Curtain (2023)
YAZGÜLÜ / YAZGÜLÜ
2023 / BELGESEL DOCUMENTARY / 16’ 41‘’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Şeyma Menevşe
Senaryo / Scriptwriter: Şeyma Menevşe
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Alp Kaan Akkaya
Müzik / Music: Can Sipahi
Yapım / Production: Tüvana Savaş, Şeyma Menevşe, Can Sipahi (Ortak Yapımcı)
ÖZET / SUMMARY
Çanakkale’nin Denizgöründü köyünde yaşayan Yazgülü, her gün aynı saatte uyanıp aynı işlerle meşgul olur. Heyecanla beklediği Hıdırıllez kutlamalarının yapılacağı gün ise; onun rutin hayatından uzaklaşması için bir fırsattır.
Yazgülü, who lives in Denizgöründü, one of the villages of Çanakkale, wakes up at the same time every day and is busy with the same chores. Hıdırellez celebrations, which she eagerly awaits, is an opportunity for her to get away from her routine life
YÖNETMEN / DIRECTOR
1998, Karabük doğumlu. Liseyi bitirdikten sonra Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema TV Bölümü’nde eğitim aldı. Birçok festivalden ödülle dönen uzun ve kısa metraj kurmaca, belgesel filmlerde yönetmen yardımcısı ve sanat yönetmeni olarak çalıştı. Şu an yönetmen yardımcılığı ve renk düzenleme anlanlarında çalışmaktadır.
She was born in 1998, in Karabük. After completing her high school education in Karabük, she studied Cinema and Television at Mimar Sinan Fine Arts University. She worked as an assistant director and art director in many short and feature films, documentaries which have won awards at many festivals. Currently, she is working as an assistant director and colorist.Akordiyon İçeriği
DENEYSEL
GENETİK SANATI / GENETIC ART
2024 / DENEYSEL EXPERIMENTAL / 12’ 59’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Mustafa Güneşoğlu
Senaryo / Scriptwriter: Mustafa Güneşoğlu
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Atacan Aydın
Yapım / Production: Mustafa Güneşoğlu
ÖZET / SUMMARY
Barış ile Defne, yakın bir gelecekte hayallerindeki mükemmel çocuğu yaratmak için genetik tasarım alanında ün kazanmış bir doktora başvururlar. Ülkede hızla popülerleşen bu yeni genetik tasarım şirketi, çiftin estetik beklentilerini karşılamak üzere özenle hazırlanılmış bir bebek planı sunar. Ancak, çiftin hayalindeki mükemmel çocuğun doğumu yaklaşırken, karşılarına beklenmedik ve sarsıcı bir durum çıkar.
Barış and Defne, in the near future, consult a renowned doctor in the field of genetic design to create their dream child. A new genetic design company, rapidly gaining popularity in the country, offers the couple a carefully crafted baby plan tailored to meet their aesthetic expectations. However, as the birth of their perfect child approaches, they are faced with an unexpected and shocking situation.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Mustafa Güneşoğlu, 15 Eylül 2001 doğumlu yönetmendir. Sinema-TV alanındaki ilk eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Lisesi’nde almış ve bu dönemde çektiği kısa filmlerle ulusal ve uluslararası festivallerde ödüller kazanmıştır. Eğitim hayatı boyunca bir reklam şirketinde ve bir televizyon kanalında staj yaparak deneyim kazanan Güneşoğlu, liseden bölüm birincisi olarak mezun olmuştur. 2019 yılında Bahçeşehir Üniversitesi’ne başlayan Mustafa Güneşoğlu, eğitimine devam ederken freelance olarak reklam ve moda projeleri yapmış ve bu alanda deneyim kazanmıştır. 2020 yılında, bir önceki yıl ödül kazandığı kısa film festivalinde jüri üyeliği yapmıştır ve 2021 yılında üniversitedeki bölüm başkanı Prof. Nilay Ulusoy’un asistanı olmuştur. 2022 yılında Berlinale, Cannes ve Sarajevo film festivallerine katılmış, Netflix’in özel eğitim programına seçilmiştir. Ayrıca, kazandığı senaryo yarışması sonucunda, Taşkent Film Festivali’nin daveti üzerine Özbekistan’a gitmiştir. 2023 yılında Erasmus projesiyle 6 ay İspanya’da yaşamış ve kültürel deneyim kazanmıştır. Son olarak, başrollerini Ferit Aktuğ ve Saadet Çamaş’ın paylaştığı “Genetik Sanatı” adlı bilim kurgu kısa filmini tamamlamış ve festival sürecini başlatmıştır. En büyük tutkusu sinema olan Mustafa Güneşoğlu çalışmaya, kendini geliştirmeye, öğrenmeye devam etmektedir.
Mustafa Güneşoğlu is a director born on September 15, 2001. He received his first education in Cinema-TV at Mimar Sinan Fine Arts High School. During this time, he won numerous awards at national and international festivals for the short films he created. Throughout his education, Güneşoğlu gained experience through internships at an advertising agency and a television channel, graduating from high school as the top student in his department. In 2019, he began his studies at Bahçeşehir University, where he continued to work on freelance advertising and fashion projects, further expanding his experience. In 2020, he served as a jury member at a short film festival where he had won an award the previous year and, in 2021, worked as an assistant to Prof. Nilay Ulusoy, the head of the Cinema-TV department at his university. In 2022, Güneşoğlu attended the Berlinale, Cannes, and Sarajevo film festivals and was selected for Netflix’s special training program. Additionally, as a result of winning a screenplay competition, he was invited to the Tashkent Film Festival in Uzbekistan. In 2023, he lived in Spain for six months as part of an Erasmus project, gaining valuable cultural experiences. Most recently, he completed the sci-fi short film “Genetic Art,” starring Ferit Aktuğ and Saadet Çamaş, and has initiated its festival journey. Mustafa Güneşoğlu’s deep passion for cinema continues to drive him to work, develop his skills, and keep learning.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Saklambaç (2018) – Kurmaca Kısa Fiction Short
Kundura Tamircisi (2018) – Kısa Belgesel Short Documentary
15’li (2019) – Kurmaca Kısa Fiction Short
GÜZEL-LEŞ / IM-PERFECT
2024 / DENEYSEL EXPERIMENTAL / 05’ 56’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Dilay Şengül
Senaryo / Scriptwriter: Serap Demir
Kurgu / Editing: Ege Karya Sarban
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Deniz Ünsal
Müzik / Music: Orkun Orhan
Yapım / Production: Dilay Şengül, Serap Demir, Mehmet Yamak
ÖZET / SUMMARY
Serap adında bir kadın, toplumsal normların dayatmaları üzerine bedeninde bazı değişiklikler yapmaya karar verir ve bir güzellik kampına katılır. Kamptaki gerçeklik beklentilerini aşan bir kâbusa dönüşür. Bu gerçekliğin bedensel acısını gören Serap hikayenin sonunda kendisini kafasındaki düşüncelerle birlikte Olympos’un duru denizine bırakır.
Serap decides to make some changes in her body due to the social norms imposed on her and attends a beauty camp. The reality at the camp turns into a nightmare that exceeds her expectations. At the end of the story, Serap, who sees the physical pain of this reality, throws herself into the clear sea of Olympos with her thoughts in her head.
YÖNETMEN / DIRECTOR
12 Nisan 2002 yılında Sakarya’da dünyaya gelmiştir. 8 yaşında ailesinin yönlendirmesiyle tiyatro eğitimine başlamıştır. Lise döneminde SATSO Lisesinde İletişim ve Gazetecilik bölümünü okumuştur. Şu anda öğretim hayatına İstanbul Üniversitesi Radyo-Televizyon ve Sinema bölümünde devam etmektedir. 2018 yılında DramArt tiyatro topluluğuyla profesyonel olarak sahne almaya başlamıştır. 2020 yılında Sinemesele adlı sinemacıların bulunduğu bir topluluk kurmuştur. 2022 yılında Azot Company ekibi ile freelance çalışmaya başlamıştır. Halihazırda yazmış, yönetmiş, oynamış, seslendirmiş, çekmiş veya kurgu departmanında bulunmuş olduğu birçok proje bulunmaktadır. Uzun metraj, reklam filmi, klip çekimi, dizi gibi projelerde Can Evrenol, Emir Ziyalar, Erim Şişman, Yavuz Selim Yavuzer, Emre Sezgin gibi yönetmenlere yardımcı yönetmenlik yapmıştır. 2020 yılında başladığı sinema sektöründe yardımcı yönetmen olarak sektörün kolu bacağı olma girişimlerini sürdürmektedir.
She was born on April 12, 2002 in Sakarya. At the age of 8, she started his theater education with the guidance of his family. She studied Communication and Journalism at SATSO High School during her high school period. She is currently continuing her education life in the Department of Radio-Television and Cinema at Istanbul University. In 2018, she started to take the stage professionally with the DramaArt theater group. In 2020, she established a community of filmmakers called Sinemesele. She started freelance to work with Azot Company in 2022. She currently has many projects that she has written, directed, acted, voiced, shot or been in the editing department. She has worked as an assistant director for directors such as Can Evrenol, Emir Ziyalar, Erim Şişman, Yavuz Selim Yavuzer, Emre Sezgin in projects such as feature films, commercials, music videos and series. In 2020, she started working as an assistant director in the cinema industry to continue his attempts to be the arm and leg of the industry.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Alarm (2020)
Galibarda (2022)
Vermilyon (2024)
MEÇHUL / UNKNOWN
2024 / DENEYSEL EXPERIMENTAL / 07’ 15’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: İbrahim Karahasan
Senaryo / Scriptwriter: İbrahim Karahasan
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Enes Aydın
Kurgu / Editing: İbrahim Karahasan, Batuhan Gökdeniz, Batuhan Sağlam
Yapım / Production: Said Ercan
ÖZET / SUMMARY
Zincirlerinden kurtulmak isteyen Meçhul, ıssız beyazlığın ortasındayken bir anda parlayan ışığa doğru koşmaya başlar. Yolun sonunda ne ışık ne de başka bir şey vardır.
Wanting to get rid of his chains, Unknown starts running towards the light that suddenly shines in the middle of the deserted whiteness. There is no light or anything else at the end of the road.
YÖNETMEN / DIRECTOR
19 Ocak 2000’de Bursa’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Yalova’da tamamladı. Üsküdar Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ve Radyo, Televizyon ve Sinema bölümlerini okudu. 2019-2020 yılında üniversite öğreniminin yanı sıra İstanbul Medya Akademisi’nde ‘Sinema Yönetmenliği’ eğitimi aldı. 2021 itibarıyla dizi-film projelerinde kamera ekibi üyesi olarak çalışmaktadır. İlk yönetmenlik deneyimini 2024 yılında eğitimine devam ederken ‘Meçhul’ adlı deneysel kısa filmde yaşadı. 2. Yönetmenlik deneyimini yaşadığı ‘Defin’ isimli kısa filminin çalışmalarını sürdürmektedir.
He was born on January 19, 2000 in Bursa. He completed his primary and secondary education in Yalova. He studied Political Science and International Relations and Radio, Television and Cinema departments at Üsküdar University. In addition to his university education in 2019-2020, he studied ‘Cinema Directing’ at Istanbul Media Academy. As of 2021, he works as a camera crew member in TV series and film projects. He had his first directing experience in 2024, while continuing his education, in the experimental short film “Unknown”. He continues to work on his short film called ‘Defin’, in which he has his 2nd directorial experience.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Defin (2024)
TAŞ / STONE
2024 / DENEYSEL EXPERIMENTAL / 08’ 20’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Ayşenur Ateş
Senaryo / Scriptwriter: Ayşenur Ateş
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Ebubekir Öztürk
Kurgu / Editing: Abdülkadir Çapkın
Yapım / Production: Ayşenur Ateş
ÖZET / SUMMARY
Masa başı bir işte çalışarak şehirde yaşamını sürdüren Ahmet (28), rüyasında yerdeki bir taşa ağlayarak baktığını görür. İşe gider, ofiste çalışır, eve gelir ve günlerini bu monotonluk içinde elektronik aletlere uyarak, alışveriş yaparak geçirir. Bir gün telefonda oluşturulan rota eşliğinde ofise doğru yürür. Rotanın yanlış hesaplanması sonucu bilmediği bir mahalleye ulaşan Ahmet, kaldırım ile kaplanmış olan bir mezarın mezar taşı ile karşılaşır ve ne olduğunu anlayamaz. Telefonundaki komutlara uyan Ahmet, küçük bir evden gelen çatal bıçak sesleriyle birlikte kendini sorgulamaya başlar. Betonlaşmış şehir içinde navigasyon sesi eşliğinde yürümeye devam eder. Son olarak şehir içinde kalan sur duvarı, düz devam edin komutuna rağmen yolunu keser. Karşısındaki sur duvarına bakarak telefonunun kilit tuşuna basar. Üzgün bir ifade ile duvara bakar.
Ahmet (28), who sustains his life in the city by working at a desk job, dreams of staring at a stone on the ground, crying. He goes to work, spends his days in monotony, following electronic devices, shopping, and returning home. One day, he walks towards the office following a route created on his phone. Due to an incorrect calculation of the route, Ahmet ends up in an unfamiliar neighborhood, where he encounters a gravestone embedded in the pavement, unable to understand what it is. Following the commands on his phone, Ahmet begins to question himself as he hears the clinking of cutlery from a small house. He continues walking through the concrete city, guided by the navigation voice. Finally, a city wall, left behind in the urban environment, blocks his path despite the command to proceed straight. He looks at the wall in front of him and presses the lock button on his phone. He gazes at the wall with a sad expression.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Farklı disiplinlere ait akademilerdeki eğitimlere katıldım. Pek çok kısa filmde görev aldıktan sonra profesyonel sinema filmlerinde çalıştım. Şu an reji asistanı olarak çalışmaya devam etmekte ve Üsküdar Üniversitesi’nde okumaktayım.
I have attended training programs at academies from different disciplines. After participating in numerous short films, I worked on professional feature films. Currently, I continue to work as an assistant director and study at Üsküdar University.
ETRETAT’IN DELİSİ / THE LUNATIC OF ÊTRETAT
2024 / DENEYSEL EXPERIMENTAL / 03’ 06’’ / SİYAH BEYAZ B&W / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Berkay Olgun
Senaryo / Scriptwriter: Berkay Olgun
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Berkay Olgun
Müzik / Music: Scott Buckley
Kurgu / Editing: Alperen Özkan
Yapım / Production: Berkay Olgun
ÖZET / SUMMARY
Evlilik dışı bir çocuk dünyaya getiren genç bir kadın, toplumun baskıları ve dışlanması nedeniyle derin bir psikolojik çöküntü yaşamaktadır. Giderek artan bu toplumsal baskılar, kadının ruh sağlığını olumsuz etkiler ve onu derin bir duygusal çöküntüye sürükler. Aynı zamanda, çocuğunu kaybetmesi de kadının yaşadığı travmayı daha da derinleştirir, bir ağaç kütüğünü kendi çocuğu olarak görmeye başlayan kadın, gerçeklikten kopmuş bir dünyaya adım atar. Çevresel ve zihinsel baskılarla başa çıkamayan kadın, bir ağaç kabuğunu çocuğu olarak görmeye başlar ve toplumdan kaçmaya yönelir.
Hugues Merle’in “The Lunatic of Étretat” tablosundan esinlenen bu film, bir kadının içsel mücadelesini ve toplumsal baskılardan kaçışını gözler önüne seriyor.
A young woman who has given birth to a child out of wedlock faces deep psychological turmoil due to societal pressures and ostracization. The increasing social stigma exacerbates her mental health, leading to a profound emotional collapse. The loss of her child further intensifies her trauma, pushing her into a world detached from reality. Unable to cope with the external and internal pressures, she begins to perceive a tree bark as her child and seeks to escape from society.
Inspired by Hugues Merle’s painting “The Lunatic of Étretat,” this film explores a woman’s inner struggle and her flight from societal oppression.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Berkay Olgun, 2002 yılında İstanbul’da doğmuş Türk yönetmen ve yazardır. Lise eğitimini İstanbul’da tamamladıktan sonra, 2020 yılında Çankırı Karatekin Üniversitesi’nde Sinema ve Televizyon eğitimi almaya başlamıştır. 2024 yılında eğitimini tamamlayan Olgun, bu süreçte iki deneysel ve bir kurmaca kısa film projesini tamamlamıştır.
Berkay Olgun is a Turkish director and writer born in Istanbul in 2002. After completing his high school education in Istanbul, he began studying Cinema and Television at Çankırı Karatekin University in 2020. Olgun completed his education in 2024, during which he completed two experimental short films and one narrative short film project.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Life For Nothing (2023)
Devam Et (2024)
CANLANDIRMA
SİNEMATİK RÜYA / CINEMATIC DREAM
2024 / CANLANDIRMA ANIMATION / 09’ 43’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Selin Toprak
Senaryo / Scriptwriter: Selin Toprak
Müzik / Music: Bora Günaydın
ÖZET / SUMMARY
Kız anıları ve duygularını düşünürken Kuş, Mozaik ve Kedi ona arkadaşını bulması için yardım ederler.
Bird, Mosaic and Cat help the Girl find her friend while she passes through her memories and emotions.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Selin Toprak 2003 yılında Eskişehir’de doğdu. Küçükken filmlere ve çizime duyduğu ilgi büyüdükçe arttı. Lisedeyken tiyatroyla ilgilendi. TED Eskişehir Koleji Özel Anadolu Lisesinden mezun oldu. Bir sene Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik bölümünde eğitim gördü, ardından tekrar yetenek sınavına girerek üniversite eğitimine Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Çizgi Film ve Animasyon bölümünde devam etti. Bölümdeki ilk yılında yaptığı “For the Last Time Only” filmi ile Türkiye ve yurtdışındaki uluslararası film festivallerinde finalist olarak yarıştı. İkinci yılında ilk stop motion filmi olan “Cinematic Dream”i yazıp yönetti. Halen çizgi film ve animasyon eğitimine devam etmektedir.
Selin Toprak was born in 2003 in Eskişehir. She was interested in animated films and drawing since her early childhood. During her high school years she joined the theatre club and she had roles in school plays. After graduating from TED Eskişehir College Private Anatolian High School she studied at Anadolu University Faculty of Fine Arts Ceramic Department for a year then continued her education at Anadolu University Faculty of Fine Arts Cartoon and Animation Department. Her first year film “For the Last Time Only” was selected as a finalist at international film festivals at home and abroad
FİLMLER / FILMOGRAPHY
For the Last Time Only (2023) – Canlandırma Kısa Animated Short
DERLEMEK, DOLAŞMAK / COLLECTED, INTERTWINED
2024 / CANLANDIRMA ANIMATION / 07’ 43’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Dilsu Atalay
Senaryo / Scriptwriter: Dilsu Atalay
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Oza Öner
Kurgu / Editing: Dilsu Atalay
Müzik / Music: Duru Gürdal
Yapım / Production: Dilsu Atalay, Oza Öner, Sude Tatar
ÖZET / SUMMARY
Çocukluğunda duyduğu bir şehir efsanesinin parçası haline gelen bir kadın için hatırlama eylemi ve şehir efsanesi farklı bir hal alır. Hayal gücü ve yaşanmış deneyimler bir araya geldikçe mit ve anlatımın gerçekliği sorgulanır.
For a woman who had become part of an urban legend she had heard about in her childhood, the act of remembering and the urban legend take on a different shape. The truth of myth and narration is questioned as her imagination and lived experience come together.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Dilsu Atalay, İzmir Amerikan Kolejinde lise eğitimini tamamladıktan sonra üniversite eğitimini Ankara’da sürdürmekte ve Bilkent Üniversitesinde İletişim ve Tasarım bölümünde okumaktadır.
Dilsu Atalay graduated from İzmir American Collage Institute and is currently studying Communication and Design in Bilkent University.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
Late Night Visitor, 2023
Displacement for the Displaced, 2024
KİMSESİZ / ORPHAN
2024 / CANLANDIRMA ANIMATION / 06’ 03’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmenler / Directors: Birdal Deniz Çakmak, Mehmet Emir Doğan
Senarist / Scriptwriter: Birdal Deniz Çakmak
Arkaplan / Back Stage: Elif Yıldırım
Canlandırma / Animation: Birdal Deniz Çakmak / Elif Yıldırım / Utkan Özgür Şahin
Müzik / Music: Queentide
ÖZET / SUMMARY
Küçük bir kız, insanların kötülüğü yüzünden ailesini ve köpeğini kaybederek yalnız kalır. Bir gün, halk tarafından dışlanmış yaşlı bir cadıyla karşılaşır. Zamanla kızı büyütür ve kendi büyü yeteneklerini ona öğretir. Ancak, “Cadı Avı” bahanesiyle yaşlı cadı öldürülür ve küçük kız tekrar tek kalır. Sevdiği herkesi insanların yüzünden kaybeden kız, intikam almak için sihirli bir iksir hazırlamaya başlar.
A little girl loses her family and dog due to the cruelty of people and is left all alone. One day, she meets an old witch who has been shunned by the villagers. Over time, the witch raises the girl and teaches her magical abilities. However, the old witch is killed under the pretext of a “Witch Hunt,” and the girl is left alone once again. Having lost everyone she loved because of people, the girl begins preparing a magical potion for revenge.
YÖNETMENLER / DIRECTORS
Birdal Deniz Çakmak
6 Ekim 1998’de Manisa’da doğdu. Ortaokul ve liseyi İzmir’de okuduktan sonra Dokuz Eylül Üniversitesi’nde Canlandırma Film Tasarım bölümünde okudu. Burada okuduğu sırada çeşitli çizgi film projelerinde animatör olarak çalıştı. Şu anda projelerde çalışmasının yanında kendi hikayelerini animasyonlaştırarak kısa filmler yapıyor.
He was born on October 6, 1998, in Manisa. After completing middle and high school in İzmir, he studied Animation Film Design at Dokuz Eylül University. During his time there, he worked as an animator on various cartoon projects. Currently, in addition to working on projects, he creates short films by animating his own stories.
Mehmet Emir Doğan
1 Nisan 2002’de Adana’da dünyaya geldi. 2020 yılında Adana Ticaret Odası Anadolu Lisesi’ni bitirdi. Mezuniyetinden sonra çeşitli animasyon sinema filmleri ve çizgi dizi projelerinde storyboard sanatçısı olarak rol aldı. 2022 yılından itibaren Çukurova Üniversitesi Grafik Tasarım bölümünde eğitimine devam etmekte.
He was born on April 1, 2002, in Adana. In 2020, he graduated from Adana Chamber of Commerce Anatolian High School. After graduation, he worked as a storyboard artist on various animated films and cartoon series projects. Since 2022, he has been continuing his education in the Graphic Design department at Çukurova University.
TOPRAKSIZ / SANS TERRE
2024 / CANLANDIRMA ANIMATION / 07’ 53’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmen / Director: Enes Kılıç
Senarist / Scriptwriter: Enes Kılıç
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Enes Kılıç
Yapım / Production: Constance Gronnier
ÖZET / SUMMARY
16. yüzyıl Saint-Domingue’nin köleleştirilmiş bireylerinden, popüler video oyunu Assassin’s Creed’deki NPC’lerin (Oyuncu Olmayan Karakterler) somutlaştırdığı dijital ‘Sisifos’ rolüne kadar uzanan, insanlar ve propaganda arasındaki ilişkiyi inceleyen bir deneme filmi.
An essay film exploring the relationship between humans and propaganda, spanning from the enslaved individuals of 16th-century Saint-Domingue to the digital ‘Sisyphus’ role embodied by NPCs (Non-Player Characters) in the popular video game, Assassin’s Creed.
YÖNETMEN / DIRECTOR
Galatasaray Üniversitesi’nde sinema öğrencisi, 23 yazını Paris’te La Fémis’in belgesel okulunda geçirdi. Sanatsal çalışmaları arasında video oyunları, post-sinema ve kentsel çalışmalar yer alıyor. Ayrıca, Shadows Podcast’in kurucu ortaklarından biri olarak sinema üzerine programlar yapıyor.
A cinema student at Galatasaray University in İstanbul, spent the summer of 23 at La Fémis’s documentary school in Paris. His artıstıc endeavors encompass video games, post-cinema and urban studies. Additionally, he conducts programs on cinema as a co-founder of the Shadows Podcast.
FİLMLER / FILMOGRAPHY
İstanbul (2023)
BIKKINLIK / SURFEIT
2024 / CANLANDIRMA ANIMATION / 02’ 56’’ / RENKLİ COLOR / TÜRKİYE TURKIYE
Yönetmenler / Directors: Kunter Çalışkan / Berke Tolungüç
Senaryo / Scriptwriter: Berke Tolungüç
Görüntü Yönetmeni / D.O.P: Kunter Çalışkan
Müzik / Music: The Surrealist
ÖZET / SUMMARY :
Televizyon kafalı bir adamın hayatının uzun yıllardır süren monotonluğunu anlatan bir kısa film.
A short film about the long-lasting monotony of a television-headed man’s life.
YÖNETMENLER / DIRECTORS :
Kunter Çalışkan
Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı 4. Sınıf öğrencisidir. 2 yıldır Unreal Engine oyun motoru üzerinden animasyon kısa film ve oyun projeleri üzerinde çalışmaktadır. Besteci ve ışıklandırma sanatçısı olarak yer aldığı “Yeni Yıl Hediyesi” kısa animasyon filmi 30. Altın Koza Film Festivalinde Öğrenci Animasyon Kısa Film kategorisinde finalist olarak seçildi. Üniversite eğitimi sırasında birçok küçük çaplı oyun projesinde ses tasarımcısı, besteci ve ışıklandırma sanatçısı olarak yer aldı. Oyun tasarımı eğitiminin kendisine kattığı teknik bilgilerini, özgün hikaye anlatımı tarzı ve görsel stili ile harmanlayarak film üretmeye devam ediyor.
Berke Tolungüç
İlköğretim ve ortaöğretimini Kahramanmaraş’ta tamamladıktan sonra, lisans eğitimi için İstanbul’a taşındı. Çocukluğundan beri tutkusu olan sanatla daha iyi iletişim kurabilmek adına, Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesinde Dijital Oyun Tasarımı alanında lisans eğitimine başladı. 2021 yılından beri, birçok küçük çaplı oyun ve animasyon projesinde oyun tasarımcısı, senarist ve oyun geliştiricisi olarak yer aldı. Hikâye anlatmayı bir işten ziyade tutku olarak gören Berke, hikâyelerini ve hikâyelerimizi anlatabileceği oyunlar, filmler ve senaryolar üretmeye devam etmektedir.