BİLDİĞİN GİBİ DEĞİL / NOT WHAT YOU THINK
2024 / 108 ’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Vuslat Saraçoğlu
Senaryo/Screenplay: Vuslat Saraçoğlu
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Meryem Yavuz
Sanat Yönetmeni / Art director : Elif Taşçıoğlu
Kurgu / Editing : Naim Kanat
Oyuncular /Cast : Serdar Orçin, Alican Yücesoy, Hazal Türesan, Ozan Çelik, Ünal Yeter, Elif Neva Özhan, Ahmet Sarp Keşkek, Ayşe Saraçoğlu, Ayşe Çiğdem Atasoyu, Mahir Berkant Varol, Özge Yıldırım
Yapımcı / Producer : Vuslat Saraçoğlu
Yapım / Production: Streç Film Yapım
Özet/ Summary
Düşünce biçimi ve hayat tarzı açısından birbirinden farklı üç kardeş… Tahsin (44), Yasin (38) ve Remziye (34) babalarının gizemli ölümüyle, doğdukları şehir olan Tokat’ta toplanmak durumunda kalırlar. Üç kardeş birlikte geçirdikleri süre boyunca zaman zaman sıcak ilişkilerle yakınlaşırken, kimi zaman ciddi gerginlikler yaşarlar. Bazı anlarda ikiye bir ittifaklar oluşur. Ardından aralarındaki güç dengeleri değişip bambaşka formlar alır. Kardeşliğin karmaşık, girift yapısı tüm hatlarıyla yaşanır. Üç kardeş, ortak geçmişlerini farklı anımsadıklarını fark ederler. Hiçbir şey hiçbirinin bildiği gibi değildir.
Three siblings who are different from each other in terms of mentality and lifestyle: Tahsin (44), Yasin (38) and Remziye (34). Due to the mysterious death of their father, they meet in the city they were born, Tokat. During the time in Tokat, sometimes they get close to each other in a warm relationship, and sometimes they get tense. Sometimes one to two alliances are formed. The tangled structure of siblinghood is experienced in all aspects. They realize that they remember their common past differently. They all live a seperate truth. Nothing is as any of them knows.
Yönetmen / Director
2010 yılında Sarajevo Talent Campus’e katılan Vuslat Saraçoğlu, “Neden Tarkovsky Olamıyorum” adlı uzun metraj kurmaca filmde oyuncu ve yapım koordinatörü olarak yer aldı. “Borç” adlı ilk uzun metraj filmi birçok uluslararası festivalde gösterilip yarışırken, ulusal alanda ise başta 37. İstanbul Film Festivali’nde ‘Altın Lale En İyi Film’ ödülü olmak üzere çeşitli ödüller kazandı. İkinci uzun metraj kurmaca filmi “Bildiğin Gibi Değil”, 43.İstanbul Film Festivali’nde “En İyi Kurgu”, “En İyi Senaryo”, “Jüri Özel Ödülü” ve “En İyi Erkek Oyuncu” ödüllerinin sahibi oldu.
In 2010, Vuslat Saracoglu attended the Sarajevo Talent Campus. She was among the cast and worked as the production coordinator in the feature film WHY CAN’T I BE TARKOVSKY.. Her first feature DEBT was screened at various international festivals. It was also granted with Golden Tulip for the Best Film at 37th Istanbul Film Festival and various awards in Turkey. Her second feature film NOT WHAT YOU THINK was awarded with jury special, best screenplay, best actor and best editing at 43th Istanbul Film Festival on April.
DÖNGÜ/ CYCLE
2024 / 81’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Erkan Tahhuşoğlu
Senaryo/Screenplay: Erkan Tahhuşoğlu
Müzik / Music : İdil Ataç
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: İlker Berke
Sanat Yönetmeni / Art director : Levent Uçma
Kurgu / Editing : Selda Taşkın
Oyuncular /Cast : Serpil Gül, Emel Göksu, Tuğçe Yolcu, Süleyman Karaahmet, Ftesa Hazrolli, Shpresa Hashimi, Reyyan Sevim Bülbül, Gökay Müftüoğlu, Yade Nargis, Belkıs Akçil
Yapımcı / Producer : İris Tahhuşoğlu, Erkan Tahhuşoğlu
Yapım / Production: Şiyara Film
Özet/ Summary
İstanbul’un yoksul bir semtinde kızı, damadı ve torunuyla birlikte yaşayan Sevim, uzun yıllardır Ayten adlı bir kadının evinde gündelikçi olarak çalışmaktadır. Bir gün Ayten’in Kosovalı bakıcısı Lena, evde bir kaza geçirir ve bu olay, taraflar arasında hukuksal boyutlara varan sorunları tetikler. Ayten ve oğlu Ergin’in baskılarıyla Lena’yı davadan vazgeçirmeye zorlanan Sevim, kendini bir anda sınıfsal, ahlâki ve vicdani çelişkiler arasında sıkışmış bulur.
Sevim has been going to house cleaning for many years to Ayten and she has an organizing role in the house. Sevim provides financial support to her daughter Demet and her son-in-law Sermet. Ayten’s (Kosovian) helper Lena has an accident. This accident triggers legal problems between the parties. Ayten pushes Sevim, to convince Lena to give up. Sevim, who is very focused on solving the problem of Milena in favor of Ayten, experiences moral, conscientious and class conflicts in the process.
Yönetmen / Director
Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nin GSF Grafik Tasarım bölümünde lisans eğitimi aldı. 1998 yılında Braunschweig Üniversitesi’nin Kunsthochschule Communication Design bölümünde okudu. 2013 yılında yapım şirketi Şiyara’yı kurdu.
Erkan Tahhuşoğlu studied graphic design at Eskişehir Anadolu University-Fine Arts Faculty. He continued his study on Communication Design at Braunschweig University-Fine Arts Faculty. He founded Şiyara Film Production in 2013.
GECENİN KIYISI / EDGE OF NIGHT
2024 / 85’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Türker Süer
Senaryo/Screenplay: Türker Süer
Müzik / Music : Ozan Tekin
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Matteo Cocco
Sanat Yönetmeni / Art director : Meral Efe Yurtseven, Yunus Emre Yurtseven
Kurgu / Editing : Rainer Nigrelli
Oyuncular /Cast : Ahmet Rıfat Şungar, Berk Hakman, Mert Tümer, Serkan Ilgaz, Ahmet Kaynak, Yılmaz Gökgöz, Baran Akbulut, Eda Akalın, Şencan Güleryüz
Yapımcı / Producer : Nadir Öperli
Yapım / Production: Liman Film
Özet/ Summary
Sinan ve Kenan, iki kardeş subaydır. Bir gün Sinan’a, ağabeyini askeri mahkemeye götürecek ekibe komuta etme görevi verilir. Babalarının trajik ölümünün ardından yolları ayrı düşmüş olan iki kardeş, zorunlu bir yolculuğa çıkar. Yolculuğun ilk anından itibaren, iki kardeşin farklı bakış açıları çatışırken, Sinan’ın prensipleri, uzun ve sarsıcı bir gecede ağır bir sınavdan geçer. Kardeşler bir karar vermek zorundadır: Tekrar büyük bir fedakârlığa katlanmaya hazırlar mıdır?
Sinan, a young lieutenant in the Turkish army, is asked to hand over his brother Kenan to a military court. Burdened by the tragic death of their father, both brothers embark on a journey through a land marked by political unrest. As they confront their beliefs, Sinan’s convictions are put to the ultimate test on the night of the coup. In a country where the state demands absolute loyalty, the brothers must decide if they are ready to face the sacrifices required by their duty and their conscience.
HAKKI
2024 / 94’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Hikmet Kerem Özcan
Senaryo/Screenplay: Hikmet Kerem Özcan
Müzik / Music : Ahmet Kenan Bilgiç
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Burak Baybars
Sanat Yönetmeni / Art director : Buket Kalyoncu
Kurgu / Editing : Hikmet Kerem Özcan, Tatlıhan Tuncel
Oyuncular /Cast : Bülent Emin Yarar, Hülya Gülşen, Cem Zeynel Kılıç, Duygu Gökhan ,Özgür Emre Yıldırım, Tuana Almacı, Durukan Çelikkaya , Ahmet Kaynak
Yapımcı / Producer : Öykü Canlı , Hikmet Kerem Özcan
Yapım / Production: Yumurta Yapım, Circle Project
Özet/ Summary
Orta yaşlı Hakkı, ailesiyle birlikte tarihi bir Ege köyünde yaşamaktadır. Yakınlardaki antik kentin önünde heykelcikler satarak ve yerel turlara rehberlik ederek geçimlerini sağlar. Turistik ilginin artmasıyla birlikte bölgede iş fırsatları da artar; ancak Hakkı bu trendi yakalayamaz.
Bir gün bahçesinde tesadüfen bulduğu tarihi bir eseri bir araba fiyatına satar, daha sonra ise eserin gerçek değerinin yüz kat fazla olduğunu öğrenir. Daha fazla değerli eşya bulma umuduyla ve büyük bir hırsla bahçesinde tüneller kazmaya başlar ama hiçbir şey elde edemez. Saplantılı hali deliliğe dönüşür. Çok sevdiği aile yaşamını feda ederek, hem kendisi hem de ailesi için karanlık bir yolculuğa çıkar.
Bu saplantısı onun çöküşü mü olacaktır yoksa kurtuluşu mu?
Middle-aged Hakkı lives with his family in a historic Aegean village. He supports them by selling trinkets near the ancient city and guiding local tours. Although the region offers business opportunities due to the booming tourist interest, Hakkı fails to capitalize on the trend.
One day, by chance he discovers a historical artefact in his garden and sells it for the price of a regular car, only to later realize that its true value is a hundred times higher. Driven by obsession, he starts digging tunnels in his garden, hoping to find more artefacts, but finds nothing. His obsession turns into madness, he sacrifices his cherished family life and embarks on a dark journey, affecting both himself and everyone around him.
Will his obsession lead to his destruction or redemption?
Yönetmen / Director
1991/İzmir. Türk sinemasının önemli isimlerinden eğitim aldığı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema ve Televizyon bölümü mezunu. Birçok kısa film çekti. Profesyonel klip, reklam ve belgesel filmlerde yönetmenlik yaptı. Hakkı ilk uzun metrajlı filmidir.
İzmir/1991. Graduated from Mimar Sinan Fine Arts University, Cinema-TV department where he studied under many important figures in Turkish Cinema and directed short films. Worked as a Professional director for music videos, commercial films and documentaries.
HEMME’NİN ÖLDÜĞÜ GÜNLERDEN BİRİ / ONE OF THOSE DAYS WHEN HEMME DIES
2024 / 82’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Murat Fıratoğlu
Senaryo/Screenplay: Murat Fıratoğlu
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Nedim Dedecan, Semih Yildiz
Kurgu / Editing : Eyüp Zana Ekinci
Oyuncular /Cast : Sefer Fıratoğlu, Salih Taşçı, Güneş Sayın, Ali Barkın Birkan, Murat Fıratoğlu, Fırat Bozan, Çetin Fıratoğlu , Eyüp Fıratoğlu
Yapımcı / Producer : Murat Fıratoğlu
Özet/ Summary
Bir domates tarlasında çalışan mevsimlik işçi Eyüp ile ustabaşı Hemme arasında bir anlaşmazlık yaşanır. Eyüp, ustabaşı Hemme’yi öldürmek için yola çıkar. Yolda karşılaştığı insanlar olayı daha da karmaşık hale getirir.
There is a dispute between Eyüp, a seasonal worker working in a tomato field, and Hemme, the foreman. Eyüp sets out to kill the foreman Hemme. The people he encounters on the way make the incident even more complicated.
Yönetmen / Director
Murat Fıratoğlu 07.09.1983 tarihinde Siverek’te doğdu. Dicle Üniversitesi’nde hukuk eğitimi aldı. Fıratoğlu’nun kısa filmleri arasında 2007’de ‘Saman Tozu’, 2008’de ‘Tüm Olasılıkların Kıyısında’, 2008’de ‘Albatros Düşleri’ ve 2016’da Sabancı Vakfı Kısa Film Platformu’nda kısa listeye kalan ‘Kholoud Ahmed’in Fotoğrafı’ yer alıyor. “Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri” ilk uzun metrajlı filmi. İstanbul’da yaşıyor ve avukat olarak çalışıyor.
Murat Fıratoğlu was born on 07.09.1983 in Siverek.. He studied law at Dicle University. Among Fıratoğlu’s short films are ‘Straw Dust’ in 2007, ‘The Edge of All Possibilities’ in 2008, ‘Albatros Dreams’ in 2008, and ‘The Photo of Kholoud Ahmed’ in 2016, which was shortlisted for Sabancı Foundation Short Film Platform. “One of These Days When Hemme Dies” is his first feature film. He lives in Istanbul and works as a lawyer.
HİÇBİR ŞEY YERİNDE DEĞİL / NOTHING IN ITS PLACE
2024 / 76’ / Renkli Color / Türkiye Turkey Almanya Germany Güney Kore South Korea
Yönetmen/Director: Burak Çevik
Senaryo/Screenplay: Burak Çevik
Müzik / Music : Faten Kanaan
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: : Barış Aygen
Sanat Yönetmeni / Art director : Erim Gayretli
Kurgu / Editing : Burak Çevik
Oyuncular /Cast : Burak Can Aras, Efe Taşdelen, Onur Gözeten, Yiğit Ege Yazar, Celal Öztürk, Eren Kol, Tufan Berk Yıldız, Nilüfer Alptekin
Yapımcı / Producer : Burak Çevik, İpek Erden
Yapım / Production: Fol Films, Vayka Film
Özet/ Summary
1978 yılında, sol devrimin şiddetle değil siyasetle gerçekleşeceğine inanan beş solcu genç bir evde toplanarak çıkardıkları dergiyi tartışmaya başlar. O gece yaşanacak olanlar, 1980 darbesi öncesinde Türkiye’de var olan siyasi kaosu gözler önüne serer.
In 1978, five leftist youths, who believed that the leftist revolution could be achieved through politics, not violence, gathered in a house and began to discuss the magazine they had published. The subsequent events, which took place that night, revealed the political chaos that existed in Turkey prior to the 1980 coup d’état.
Yönetmen / Director
Burak Çevik’in Tuzdan Kaide (2018), Aidiyet (2019) ve Unutma Biçimleri (2023) filmleri başta Berlin Film Festivali olmak üzere ulusal ve uluslararası festivallerde gösterildi. Video çalışmaları MoMA, Lincoln Center, Locarno Festivali, Toronto Film Festivali, FID Marsilya, Karlovy Vary Film Festivali ve New York Film Festivali gibi çeşitli festivallerde gösterildi ya da müzelerde sergilendi.
Burak Çevik’s films The Pillar of Salt (2018), Belonging (2019) and Forms of Forgetting (2023) were screened at national and international festivals, including the Berlin Film Festival. His video works have been screened at various festivals or exhibited in museums such as MoMA, Lincoln Center, Locarno Festival, Toronto Film Festival, FID Marseille, Karlovy Vary Film Festival and New York Film Festival.
ON SANİYE / IN TEN SECONDS
2024 / 71’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Ceylan Özgün Özçelik
Senaryo/Screenplay: Erdi Işık
Müzik / Music : Ekin Fil
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Zeynep Seçil
Sanat Yönetmeni / Art director : Sıla Karaca
Kurgu / Editing : Şöhret Tandoğdu
Oyuncular /Cast : Bergüzar Korel, Bige Önal, Defne Burnaz
Yapımcı / Producer : Emre Oskay
Yapım / Production: SKY Films
Özet/ Summary
Kaç hamle ötesini görebilirsin?
Ülkenin en prestijli lisesi William College’da sıradışı bir gün. Bir son sınıf öğrencisinin çektiği “kedi öldürme” videosu okuldan atılmasına neden olmuştur. Öğrencinin annesi Yasemin, okulun rehber öğretmeni İpek’i ziyaret eder. İki kadın diyalog kurmaya çalıştıkça birbirini tüketir. Hayatlarındaki sırlar ortaya dökülür. Artık rehberlik odası bir satranç tahtası, Yasemin ve İpek de birkaç hamle ötesini görmek zorunda kalan satranç oyuncularıdır. İki “kutsal” figür, adım adım, geri dönüşü olmayan bir finale yaklaşır.
How many moves ahead can you see?
The thrilling duel of a guidance counselor and a mother who will do anything to get her child accepted back to the most prestigious high school in the country after being expelled.
A real-time 70 minutes psychological thriller, takes place in the most prestigious high school in the country with two women that delves into the intricate dynamics of unhealthy relationships revolving around the revered ideals of mother, teacher and child.
Yönetmen / Director
1980, Rize doğumlu. Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu. On dört yıl televizyon programcılığı ve sinema yazarlığı yaptı. Hafıza temalı ilk sinema filmi KAYGI, prömiyerini 2017’de Berlin Film Festivali Panorama bölümünde yaptı ve SXSW’de Gamechanger Ödülünü aldı. Kadınlara ve kız çocuklarına yönelik şiddete dair projesi CADI ÜÇLEMESİ’yle BerlinAIR konuk sanatçı programına ve San Francisco SFFILM programına seçildi.
Ceylan (1980) is an Istanbul-based filmmaker who studied law at Marmara University. Her feature debut INFLAME a political thriller about memory and government, premiered at the Berlinale’s Panorama Special and won the Gamechanger Award at SXSW in 2017. Ceylan was an artist-in-residence at Berlin-AIR and an SFFILM grantee with her following project: WITCH TRILOGY that tells its tales in different forms by exploring violence against women.
SU YÜZÜ / ON THE WATER SURFACE
2024 / 89’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Zeynep Köprülü
Senaryo/Screenplay: Selin Sevinç, Zeynep Köprülü
Müzik / Music : Efe Demiral, Nova Norda
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Lucile Mercier
Sanat Yönetmeni / Art director : Serdar Yılmaz
Kurgu / Editing : Osman Bayraktaroğlu
Oyuncular /Cast : Cemre Ebüzziya, Nasan Kesal, Yasemin Szawlowski, Aytek Şayan, Şamil Kafkas, Şencan Güleryüz
Yapımcı / Producer : Utku Zeka
Yapım / Production: Periferi Film
Özet/ Summary
Deniz yetersizlik hissiyle baş ettiği bir dönemde, annesinin düğününe katılmak için doğduğu kasabayı ziyaret etmek zorunda kalır. Deniz’in geride bıraktığını düşündüğü öfkesi, korkuları ve suçluluk duygusu bu ziyaretle birlikte su yüzüne çıkar. Annesinin baba yadigârı evi ona bıraktığını öğrenmesiyle o zamana kadarki hayatını sorgulamaya başlayan Deniz, geciktirdiği hesaplaşmayı yapmadan bir gelecek kuramayacağını anlar.
Deniz returns to her hometown to attend her widowed mother’s wedding. The anger, fear, and guilt she thought she’d left behind, resurface during this visit. As her mother leaves her the family house, a tragedy haunts her. She can’t stop thinking about her father drowning at sea. Moreover, she feels her mother blames her and realizes she won’t be able to move on unless she faces her problems head-on. Following a confrontation, Deniz takes a real step into adulthood.
Yönetmen / Director
Zeynep Köprülü, sinema eğitiminin ardından birçok filmin yapım departmanında çalışarak film sektörüne giriş yaptı. 2013 yılında kurduğu Periferi Film bünyesinde kısa film ve belgesel çalışmaları gerçekleştirdi. Kısa filmleri pek çok uluslararası festivalde gösterildi. Gitmek, yer değiştirmek, uzaklaşmak ve büyümek gibi temalar üzerinde yoğunlaşan Zeynep Köprülü, “Su Yüzü” isimli ilk uzun metraj film projesini gerçekleştirdi. Zeynep 2021 Talent Sarajevo mezunudur.
Zeynep Köprülü is an Istanbul-based filmmaker whose work revolves around displacement, growing up and separation. She co-founded Periferi Film under which she made short films and documentaries. These include the shorts DANCING GIRLS (2018) and ORADA (2019), which travelled to film festivals around the world, including Palm Springs Shortfest, Mediterranean Short Film Festival of Tangier, Antalya Golden Orange Film Festival and many more. Zeynep recently completed her first feature film “On The Water Surface”. Zeynep is a graduate of Talents Sarajevo 2021.
HÊVÎ / UMUT / THE HOPE
2024 / 80’ / Renkli Color / Türkiye Turkey
Yönetmen/Director: Orhan İnce
Senaryo/Screenplay: Orhan İnce
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Cem Geneşke
Sanat Yönetmeni / Art director : Cengiz Toprak, Hasan İnce
Kurgu / Editing : Erhan Örs
Oyuncular /Cast : Ömer Akalın, Bedriye Roza Çelik, Yavuz Akkuzu, Deniz Sal, Nazmi Karaman, Ruken Önen, Güldestan Yüce
Yapımcı / Producer : Orhan İnce, Burak Kanısıcak
Yapım / Production: Sinemarjen Film
Özet/ Summary
Sağır ve dilsiz Zeyno (9), babası Mustafa (42) ve ağabeyi Çeto (20) ile köyden birkaç kilometre uzaktaki evlerinde yaşamaktadır. Zeyno, zamanının büyük bir kısmını annesinden ona yadigâr kalan çok sevdiği koyunu ile oynayarak geçirir. Tarımdan eskisi kadar para kazanamayan Mustafa, arkadaşlarının da teşvikiyle hayvan ticaretine başlar.
Çeto, ilçeden dönerken tesadüfen tanıştığı hayvan alıp satmasına aracı olduğu Emin’i, babası Mustafa ile tanıştırır. Emin’in evlerine her gelişinde hayvan satın alıp gittiğini gören Zeyno ise çok sevdiği koyunu için endişelenir. Bir gün Emin, Mustafa’nın elindeki bütün hayvanları satın alır. İki gün sonra sevkiyat yapılacaktır. Koyununun da diğer hayvanlarla birlikte satılacağını anlayan Zeyno, onu kurtarmanın bir çaresini bulmaya çalışır. Zeyno, koyununu kurtarmak için babasından ve ağabeyinden gizli, zorlu bir mücadelenin içerisine girecektir
The little deaf and dumb boy Zeyno (9) is living with his father Mustafa (42) and elder brother Çeto (20) in their house far from the village. Zeyno spends all his time by playing with his cute sheep. His father Mustafa who can’t earn as well as he used to, decides to livestock by insist of his friends.Çeto helps an animal dealer called Emin (35) who he met in the town, and starts earning his own money. After some works Çeto trusts Emin and introduces him to his father. Zeyno is getting worried about his sheep after his dad starts selling livestock with Emin. Emin is going to make a big deal of animals with Mustafa and buys his all animal. A big transporitng of animals will be done.Zeyno’s beloved sheep is also among them. Zeyno how is very sad about his sheep, is now looking a way of saving his cute sheep and zeyno will be in a hide and difficult struggle.
Yönetmen / Director
Orhan İnce, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema ve Televizyon Bölümünü iyi bir derece ile bitirdi. Yüksek lisans eğitimini de Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Film-Tasarım bölümünde yaptı ve iyi bir derece ile bitirdi. “HÊVÎ’’ (UMUT) adlı ilk uzun metraj film projesiyle, Kültür bakanlığının ‘’İLK UZUN FİLMİNİ ÇEKECEK YÖNETMEN’’ kategorisinden destek kazandı. Ayrıca TRT12 Punto senaryo günlerinde ‘’TRT ÖN ALIM ÖDÜLÜ’’ kazandı. Bunları dışında Köprüde Buluşmalar film Geliştirme Atölyesine, Bosphorus Film Lab’e, Antalya Film Fonuna, Malatya Ertem Eğilmez Aile Filmleri Fonuna, GAIFF PRO C2C Markete ve Balkan Film Markete Seçildi.
Orhan İnce graduated from Marmara University, Faculty of Fine Arts, Department of Cinema and Television with a good degree. He completed his master’s degree at Marmara University, Fine Arts Institute, Film-Design department and graduated with a good degree. With his first feature film project called “HÊVΔ (HOPE), he gained support from the Minister of Culture, “THE DIRECTOR WHO WILL SHOOT HIS FIRST FEATURE FILM”. In addition, TRT12 Punto scenario work won the “TRT PRE-PURCHASE AWARD”. It was selected for the Workshop, Bosphorus Film Lab, Antalya Film Fund, Malatya Ertem Eğilmez Family Films Fund, GAIFF PRO C2C Market and Balkan Film Market.
ÖLÜ MEVSİM / UNFRUITFUL TIMES
2024 / 120’ / Renkli Color / Türkiye Turkey İtalya Italy Kuzey Makedonya North Macedonia
Yönetmen/Director: Doğuş Algün
Senaryo/Screenplay: Selen Örcan, Doğuş Algün
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Ece Latifaoğlu
Sanat Yönetmeni / Art director : Ahmet Yörük – Bengü Şener
Kurgu / Editing : Doğuş Algün
Oyuncular /Cast : Funda Eryiğit, Ece Yaşar, Erdem Şenocak, Serkan Ercan, Haydar Şahin, Naz Göktan, Nesrin Uçarlar, Feri Baycu Güler, Banu Fotocan, Tolga Tekin, Sibel Şişman, Goncagül Sunar, Metehan Kaya, Atakan Yılmaz, Müfitcan Saçıntı
Yapımcı / Producer : Burak Kaplan
Yapım / Production: Gest Film
Özet/ Summary
Nimet, yaşadığı trajik bir çocuk kaybının ardından İstanbul’un muhafazakar mahallerinden birinde sıkışıp kalırken, ömrünü birlikte geçirdiği küçük kardeşi Öznur da aile içindeki bambaşka bir sırrı taşımakta ve kendi mücadelesini vermektedir.
After a tragic miscarriage, Nimet -a middle aged woman- gets stuck in the conservative society in Istanbul while her beloved younger sister Öznur carries a burden of her own in the family, trying to struggle her own demons.
Yönetmen / Director
Doğuş Algün, 1990 yılında İstanbul’da doğdu. 2012 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’ne girdi. O günden bu yana kısa filmleri dünya çapındaki film festivallerinde çok sayıda ödül aldı. Filmlerinin yanı sıra ülke çapında sahnelenen ve ödüllendirilen pek çok tiyatro oyunu yazdı. İlk belgesel film projesi “Sıcak Yatak”ı 2021 yılında tamamladı. Ölü Mevsim, Algün’ün ilk uzun metrajlı kurmaca filmidir.
Doğuş Algün was born in Istanbul, Turkey in 1990. He attended School of Fine Arts at Dokuz Eylül University in 2012. Since then, his short films have received numerous awards and recognitions at film festivals all around the world. In addition to his films, he has written theater plays that have been staged nationwide. His work has been recognized and awarded by several art networks. He completed his first documentary project “The Everwarm Bed” in 2021. Unfruitful Times is Algün’s first feature film.
YENİ ŞAFAK SOLARKEN / NEW DAWN FADES
2024 / 130’ / Renkli Color / Türkiye Turkey Almanya Germany Norveç Norway Hollanda Netherlands İtalya İtaly
Yönetmen/Director: Gürcan Keltek
Senaryo/Screenplay: Gürcan Keltek
Müzik / Music : Son of Philip
Görüntü Yönetmeni/Cinematography: Peter Zeitlinger
Sanat Yönetmeni / Art director : Yunus Emre Yurtseven , Meral Efe Yurtseven
Kurgu / Editing : Semih Gülen, Murat Gültekin
Oyuncular /Cast : Cem Yiğit Üzümoğlu, Ayla Algan, Erol Babaoğlu, Suzan Kardeş, Dilan Düzgüner, Gürkan Gedikli
Yapımcı / Producer : Arda Çiltepe
Yapım / Production: Vigo Film
Özet/ Summary
Son birkaç yılını hastanelerde geçiren Akın, bu son taburcudan sonra eski hayatına dönmenin artık mümkün olmadığını anlamaya başlar. Aile evine geri döner ve dışarı çıktığı nadir zamanlarda İstanbul’daki dinî anıtsal yapıları gezer, alimlerin mezarlarında vakit geçirir. Başın gelenleri anlamaya çalışırken ilahi bir güce sığınmak ister ama bütün bu ilahi anıtlar zihninde tekinsiz bir vecd halini tetikler. O gerçek benliğiyle temasını kaybettikçe, zihni başka bir gerçekliğin istilası altında kalır.
It’s been years since Akın has been in and out of the hospital. He’s relentless, angry, and shell-shocked from being stuck in the system. Since his discharge, he’s well aware that his old life is long gone. He has become unable to leave his family house except for occasional visits to religious monuments in Istanbul. During those visits, he falls into a state of ecstasy as he tries to take refuge in God. These divine structures trigger something in him. As he loses touch with his true self, his mind shifts into another reality.
Yönetmen / Director
İzmir’de doğdu, Dokuz Eylül GSF Sinema bölümünü bitirdikten sonra uzun yıllar reklam sektöründe çalıştı, kısa belgesel filmler çekti. İlk orta metraj filmi ‘Koloni’ (2015) FIDMarseille’de gösterildi. İlk uzun belgeseli ‘Meteorlar’ (2017) başta premiere’ini yaptığı Locarno Film Festivali olmak üzere 20’dan fazla ödül kazandı IFFR, BAFICI, Viennale, Hong Kong, Art of the Real New York gibi önemli festivallerde gösterildi. Film aynı yıl EFA adayı oldu ve ICA London tarafından İngiltere’de dağıtımı yapıldı. ‘Gulyabani’ (2018) Locarno’dan sonra Tate Modern, REDCAT Calarts gibi önemli müzelerde gösterildi ve Reykjavik Uluslarası Film Festivali’nde ‘En İyi Kısa Film’ ödülünü kazandı. İlk kurmaca filmi Yeni Şafak Solarken’ (2024) dünya premiere’ini Locarno Film Festivali’nin Uluslararası Yarışma bölümünde yaptı ve sinema Boccalino d’Oro Film Eleştirmenleri En İyi Film ödülünü kazandı.
Born in Izmir, Gürcan Keltek studied film at Dokuz Eylül University before directing several shorts including Overtime (2012), screened at Visions Du Réel. His medium- length film Colony (2015) was screened at FIDMarseille. His first feature film Meteorlar (2017) won more than twenty awards including First Feature Film Award and Boccolino d’Oro Film Critics’ Award at Locarno Film Festival. It was screened at many international film festivals including Rotterdam, BAFICI, Viennale, Bordeaux, Fajr, Hong Kong and the Film Society of Lincoln Center’s Art of the Real. Gulyabani (2018) premiered at Signs of Life of Locarno Festival and was screened at Tate Modern, Reykjavik, Rotterdam and Viennale. New Dawn Fades, premiering in Locarno International Competition, is his first fiction film.